۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
افزایش قیمت جهانی مواد غذایی برای سومین ماه متوالی| افزایش قیمت غلات رکورد شکست!
فائو گزارش داد؛

افزایش قیمت جهانی مواد غذایی برای سومین ماه متوالی| افزایش قیمت غلات رکورد شکست!

سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تازه ترین گزارش خود از افزایش قیمت مواد غذایی در سطح جهانی برای سومین ماه متوالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تازه ترین گزارش خود از افزایش قیمت مواد غذایی در سطح جهانی برای سومین ماه متوالی خبر داد.

بر اساس گزارش فائو، قیمت بسیاری از اقلام شاخص در موارد غذایی مانند غلات و محصولات لبنی در ماه می، بار دیگر افزایش بوده و این در حالیست که قیمت برخی از اقلام همچون شکر و روغن نباتی با کاهش قیمت روبرو شده اند.

بنا بر گزارش فائو، قیمت عمده محصولات کشاورزی به صور متوسط، با ۰.۹ درصد افزایش در ماه می به نسبت آوریل مواجه شده است. با اینحال، این قیمت ها در قیاس با ارقام سال گذشته، حدود ۳.۴ درصد کاهش را تجربه کرده اند.

گزارش فائو در ماه فوریه نشان دهنده رسیدن قیمت ها به کف سه ساله خود بود. بنابر این گزارش، سقف قیمت مواد غذایی در مقیاس جهانی در مارس ۲۰۲۲ بالاترین میزان ثبت شده برای سه سال گذشته بوده و علت این افزایش قیمت ناشی از حمله روسیه به اوکراین و ایجاد اختلال در زنجیره توزیع بسیاری از مواد غذایی همچون غلات و روغن نباتی اعلام شده است.

اما در گزارش اخیر فائو، افزایش قیمت برخی اقلام استراتژیک در سبد مواد غذایی جهانی بسیار نگران کننده است. به عنوان مثال، قیمت غلات در ماه می نسبت به ماه آوریل با افزایش ۶.۳ درصدی مواجه شده که بیشترین میزان افزایش قیمت محصولات غذایی را به خود تخصیص داده است. همچنین این رقم برای محصولات لبنی ۱.۸ درصد اعلام شده است.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha