۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
تامین بیش از ۲۰ هزار دستگاه پنل خورشیدی برای خانوارهای عشایری کشور
رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد

تامین بیش از ۲۰ هزار دستگاه پنل خورشیدی برای خانوارهای عشایری کشور

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تعداد پنل‌های خورشیدی توزیع شده در مناطق عشایری از ۷۰۰ دستگاه در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۰ هزار و ۴۷۰ دستگاه تا پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

به گزارش بازار، شایان نادری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: آبرسانی سیار به مناطق عشایری نیز از حدود ۶ میلیون مترمکعب برای ۴۴ درصد از جمعیت عشایر ایران در ابتدای دولت سیزدهم، با رشد ۳۶ درصدی به حدود ۸.۲ میلیون مترمکعب برای ۶۰ درصد از جمعیت عشایر ایران در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی تاکید کرد: میزان تأمین و توزیع نهاده‌های دام عشایری هم از ۵۸۴ هزار تن در ابتدای دولت به ۱۵۰۷ هزار تن در پایان مهرماه ۱۴۰۲ رسیده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با قدردانی از همت والای عشایر گرانقدر برای تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، افزود: جامعه عشایری پاسداران امنیت غذایی کشور هستند و یک چهارم از گوشت قرمز و یک سوم از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد دستورالعمل ویژه و ۱۰بندی را برای گسترش خدمات و افزایش رفاه جامعه عشایری ابلاغ کردند که نشان از توجه ایشان به برطرف شدن مشکلات جامعه زحمتکش عشایری داشت؛ یکی از بندهای این دستورالعمل، راه‌اندازی ۳۸۰ خانه بهداشت عشایری است که با تحقق آن، شاخص‌های بهداشتی در مناطق عشایری رشد قابل توجه‌ای می‌یابند.

نادری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بندهای این دستورالعمل، تهیه و توزیع ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری است که با اجرای آن گام بلندی برای تامین برق و افزایش رفاه در مناطق عشایری برداشته می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران، تولید گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت‌های مهم در جهان برشمرد و گفت: عشایر کشور نیز ۳۵ میلیون هکتار مرتع در اختیار دارند که تعاونی‌های عشایری می‌توانند از این ظرفیت برای کشت و جمع‌آوری گیاهان دارویی در مناطق عشایری و بازاریابی آن استفاده کنند.

وی با بیان این که ایران یکی از کشورهای مطرح جهان در زنبورداری است، بر لزوم توسعه زنبورداری در مناطق عشایری تاکید کرد.

نادری افزود: حفظ و صیانت از فرهنگ عشایر یکی از دغدغه‌های مهم مسوولان است زیرا یقین داریم هویت تاریخی و فرهنگی این قشر یک گنجینه بی‌نظیر برای کشور محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha