۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
تفکیک زباله از مبدا در شاهرود به بهره‌برداری رسید
شهردار شاهرود:

تفکیک زباله از مبدا در شاهرود به بهره‌برداری رسید

شاهرود- شهردار شاهرود از بهره برداری طرح تفکیک زباله از مبدا در شاهرود خبر داد و گفت: در این طرح مردم زباله های خود را تفکیک و خودروهای مخصوص آنها را گردآوری می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن احمدی ظهر یکشنبه در مراسم آغاز به کار طرح تفکیک زباله از مبدا در جوار شورای شهر شاهرود با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی بیان کرد: در این طرح مردم زباله های خود را تفکیک و خودروهای مخصوص آنها را گردآوری می کنند.

وی تفکیک و جمع آوری را دو بخش این طرح دانست و تاکید کرد: یکی از این رسالت ها بر عهده مردم و دیگری بر عهده شهرداری شاهرود است.

شهردار شاهرود با بیان اینکه در این طرح از پنج خودروی جدید در بخش برون سپاری و جمع آوری زباله استفاده خواهد شد، گفت: با اجرای طرح مطالعاتی پسماند که از دوره قبل در دستور کار این مجموعه قرار داشته شاهد آراستگی بیشتر شهر خواهیم بود.

احمدی با بیان اینکه مدیریت پسماند از موضوعات مهم در شهرداری ها است، گفت: در شاهرود این طرح با بررسی و مطالعات خوبی همراه شد تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی با بیان اینکه استفاده از نرم افزارهای به روز و نظارت جدی بر روند اجرا از مزایای این طرح است، تاکید کرد: این نرم افزارها به کمک مردم آمده تا زباله های تفکیکی خود را تحویل دهند.

سید حسن میر کمالی دادستان شاهرود نیز در سخنانی بیان کرد: طرح مدیریت پسماند و تفکیک زباله همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را در شهر شاهرود همراه خود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جرم انگاری در نحوه جمع آوری و نگهداری پسماند در قانون ماده ۱۶ مدیریت پسماند ذکر شده است، بیان کرد: با همراهی رسانه ها می توانیم در زمینه اطلاع رسانی این طرح موفق تر عمل کنیم.

نایب رئیس شورای شهر شاهرود هم در سخنانی با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا فرهنگ سازی از مدارس ابتدایی آغاز شده است، گفت: تلاش داریم تا کودکان مان را از همین سن و سال کم به تفکیک زباله و مسائل زیست محیطی وفق دهیم.

محمد رضا یونسیان بیان کرد: رسانه ها در صورتی که به کمک مدیریت شهری بیاید خواهیم توانست بهترین عملکرد را در زمینه تفکیک زباله از مبدا داشته باشیم.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha