۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
ساخت ۶۰هزار واحد مسکونی در استان سمنان | «ایوانکی» آماده سرریز جمعیت تهران می شود
در گفت‌وگو با بازار؛

ساخت ۶۰هزار واحد مسکونی در استان سمنان | «ایوانکی» آماده سرریز جمعیت تهران می شود

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با اشاره به تعهد ۶۰ هزار واحدی مسکن ملی در این استان گفت: تنها سهم ایوانکی از این میزان واحد مسکونی، ۳۰ هزار واحد است.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه روند اجرایی نهضت ملی مسکن در ۱۹ شهر استان سمنان مطلوب است، تاکید کرد: انتظار می رود با تقویت منابع بانکی ۶۰ هزار تعهد ساخت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در مدت چهار سال محقق شود

وی با بیان اینکه سهم استان سمنان از نهضت ملی مسکن ۶۰ هزار واحد مسکونی بوده است، افزود: ۳۰ هزار واحد مسکونی تنها سهم شهر جدید ایوان کی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه هفت هزار واحد از این تعداد در دست ساخت قرار دارد، گفت: ایوانکی آماده پذیرایی از سرریز جمعیتی تهران بزرگ می شود لذا تلاش می شود تا بهترین امکانات و زیرساخت ها در این منطقه اجرایی شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: ۳۰ هزار واحد دیگر مسکونی در دیگر شهرهای استان سمنان در دست ساخت قرار دارد .

وی افزود: ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان، شرق استان سمنان، بنیاد مسکن و قرارگاه هایی مانند امام حسن(ع)، ارتش و ... در حال ساخت خانه های نهضت ملی مسکن در استان هستند.

استاندار سمنان درباره طرح جوانی جمعیت هم توضیح داد: برای اجرای طرج جوانی جمعیت نیز دو هزار قطعه زمین رایگان در نقاط خوب شهرها اعطا شده تا بتوانند خانه های مورد نیاز خودشان را بسازند.

هاشمی با بیان اینکه چهار هزار متقاضی در استان سمنان واجد شرایط این موضوع هستند، گفت: در شهر شاهرود و سمنان بیش از ۲۰۰ هکتار زمین را به نهضت ملی مسکن الحاق کردیم که اولویت آن با جوانی جمعیت خواهد بود.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن به صورت بافت فرسوده و خود مالکی نیز در استان سمنان در دست اجرا است.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha