۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
آمایش تابلوهای سرعت همزمان با افزایش مبلغ جرائم رانندگی
رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد

آمایش تابلوهای سرعت همزمان با افزایش مبلغ جرائم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا از آمایش تابلوهای سرعت در جاده‌های کشور همزمان با افزایش مبلغ جرائم رانندگی خبر داد؛ می‌توان گفت از اوایل تابستان این مبالغ اجرایی خواهد شد.

به گزارش بازار، مصوبه هیئت وزیران در خصوص اصلاح نرخ جرائم رانندگی به وزارت‌خانه‌های کشور، دادگستری و راه و شهرسازی در تاریخ ۱۳ خرداد ماه از سوی محمد مخبر ابلاغ شد.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره این افزایش مبلغ جرائم رانندگی اعلام کرد: به طور میانگین می‌شود گفت که مبلغ جرائم رانندگی ۳ برابر شده است؛ به عنوان مثال جریمه سرعت غیرمجاز از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، سبقت غیرمجاز ۷۰۰ هزار تومان، حرکت مارپیچ ۵۰ هزار تومان، رانندگی در حالت مستی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

وی افزود: مصوبه جدید دولت مبنی بر افزایش نرخ جریمه رانندگی باید در روزنامه رسمی منتشر شده و بعد از ۱۵ روز قابلیت اجرا دارد، می‌توان گفت از اوایل تابستان این مبالغ اجرایی خواهد شد البته این موضوع منوط به زمان انتشار در روزنامه رسمی دارد.

افزایش مبلغ جرائم رانندگی مسئله ای است که پلیس در راستای کاهش تصادفات رانندگی و جانباختگان این تصادفات خواستار آن شده بود؛ البته که "افزایش ایمنی خودرو" از مسائلی است که بسیار بیشتر از افزایش جرائم رانندگی می‌تواند در کاهش جانباختگان رانندگی کمک کند.

با افزایش جرائم رانندگی، پیش‌بینی می‌شود که رانندگان در جاده‌ها مطابق با سرعت قانونی حرکت کنند اما نکته مهم این است که در برخی از جاده‌ها، همچنان تابلوهای نشانگر سرعت دقیق نیست یا از زمان گذشته به روز نشده است و همین امر موجب حواس‌پرتی راننده می‌شود.

سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا در این باره اظهار کرد: در برخی از جاده‌های کشور مشاده می‌شود که یکسری از تابلوها بی‌جهت محدودیت سرعت را نشان می‌دهد (در حالی که سرعت از ابتدا تا انتهایی آن جاده به عنوان مثال ۱۲۰ کیلومتر است).

وی افزود: اکنون که جرائم رانندگی بیشتر شده، طبیعی است که رانندگان به سرعت خود در جاده‌ها دقت کنند و این تابلوها موجب حواس‌پرتی و حتی در برخی مواقع باعث تصادف می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا متذکر شد: به همین منظور، پلیس آمایش تابلوهای سرعت در جاده‌ها را شروع کرده است و از مردم هم درخواست می‌کند تا اگر از این مورد تابلوها مشاده کردند به سامانه ۱۲۰ پلیس راهور اطلاع دهند.

سردار حسینی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر اینکه آیا تا زمان اعمال افزایش جرائم رانندگی که از ابتدای تابستان است، فرصت اصلاح تابلوها وجود دارد یا خیر گفت: بله تعداد این تابلوها زیاد نیست اما اگر هم مواردی باقی بمانند و جرائم افزایش پیدا کند، مشکلی از لحاظ جریمه شدن برای رانندگان ندارد چرا که دوربین‌های ثبت تخلف بر اساس سرعتی که از مرکز به آنها داده می‌شود تخلفات را ثبت میکند.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha