۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
بانک‌های خصوصی ۸ برابر بانک مرکزی نقدینگی تولید می‌کنند
نماینده مردم تهران در مجلس:

بانک‌های خصوصی ۸ برابر بانک مرکزی نقدینگی تولید می‌کنند

نماینده تهران در مجلس گفت: بانک‌های خصوصی در حال حاضر ۸ برابر بانک مرکزی نقدینگی تولید می‌کنند و این در حقیقت منشأ گرفتاری‌هایی است که ما با آن مواجه هستیم.

به گزارش بازار، علیرضا سلیمی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از افزایش نقدینگی در کشور اظهار کرد: معضل نقدینگی از دو بخش حائز اهمیت است؛ لذا اگر نقدینگی از دو جهت یعنی نخست حجم نقدینگی و دوم انتخاب مسیر تعریف شده برای مصرف نقدینگی، به درستی تبیین نشود ما با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد به اعتقاد بنده باید موتورهای تولید نقدینگی در کشور خاموش شوند.

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیش و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش عظیمی از موتورهای تولید نقدینگی در بانک‌های خصوصی است بیان کرد: بانک‌های خصوصی در حال حاضر ۸ برابر بانک مرکزی نقدینگی تولید می‌کنند و این در حقیقت منشأ گرفتاری‌هایی است که ما با آن مواجه هستیم.

سلیمی در ادامه با اشاره به عملکرد بانک‌ها در تولید نقدینگی اظهار کرد: متاسفانه امروز بانک‌ها تبدیل به بنگاه اقتصادی شده اند و اقدامات بانک‌ها در راستای عملیات تجاری است و نه توسعه‌ای؛ بنابراین ریل گذاری بانک‌ها هم باید در این بخش دچار تحول شود و نقدینگی به سمت امور توسعه‌ای سوق داده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما در نقدینگی تولیدی و توسعه‌ای دچار مشکل هستیم تاکید کرد: این قبیل مشکلات باعث شده تا آتش تورم روز به روز شعله ورتر شده و بیشتر و بیشتر شود؛ بنابراین بانک مرکزی باید با اقتدار لازم خود بانک‌های خصوصی را در موضوع افزایش نقدینگی مدیریت کند.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha