۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
فرودگاه آبادان باید برای همه مردم باشد| افزایش پرواز همراه با کنترل قیمت بلیط اجرا شود
نماینده مردم آبادان در گفتگو با بازار:

فرودگاه آبادان باید برای همه مردم باشد| افزایش پرواز همراه با کنترل قیمت بلیط اجرا شود

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ خدمات فرودگاه بین المللی آبادان باید به گونه ای باشد که همه مردم منطقه بتوانند از آن بهره مند شوند.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فرودگاه بین المللی آبادان یکی از مبانی توسعه گردشگری و اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر است که نیازمند اجرای طرح های توسعه ای است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی وجود فرودگاه بین المللی را یکی از نمادهای توسعه عنوان کرد و افزود: ترمینال فعلی فرودگاه بین المللی آبادان، امکان اجرای برنامه های توسعه ای در سطح گسترده را نمی دهد چرا که ظرفیت پذیرش مسافری آن پایین بوده و چنانچه چند پرواز با ظرفیت بالا به صورت همزمان انجام شود، خدمات رسانی به آنها دشوار می شود.

مولوی تصریح کرد: دولت دوازدهم ترمینال جدیدالاحداث فرودگاه بین المللی آبادان را به صورت نمایشی افتتاح کرد و این در حالی بود که هنوز تکمیل نشده بود تا جایی که چند ساعت بعد از افتتاح بسته شد و تجهیزات آن در حال مستهلک شدن است.

وی عنوان کرد: از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیر موضوعات توسعه ای به ویژه عمرانی این فرودگاه خواهیم شد تا ترمینال فعلی برای پروازهای خارجی و ترمینال جدید برای پروازهای داخلی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نرخ خدمات فرودگاه بین المللی آبادان باید به گونه ای باشد که همه مردم منطقه بتوانند از آن بهره مند شوند.

مولوی خاطرنشان کرد: طی ماه های اخیر پروازهای داخلی افزایش یافته که این امر، توسعه صنعت توریسم و اقتصادی را به همراه دارد ولی افزایش پرواز باید همراه با کنترل قیمت بلیط اجرا شود و فضای رقابتی برای کاهش قیمت و افزایش خدمات ایجاد شود.

وی با اشاره به شرکت های گردشگری و آژانس های هواپیمایی شهرهای آبادان و خرمشهر، افزود: در زمینه ارائه خدمات به گردشگران به ویژه فروش بلیط باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا آنها سهیم باشند و انتفاع مالی داشته باشد زیرا این عزیزان جزو بازوهای گردشگری منطقه هستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم استفاده از روش های اصولی برای برقراری پروازهای داخلی، توضیح داد: راه برون رفت از چالش های کمبود پرواز داخلی، ایجاد پرواز بیس (BASE) و ثبت ایرلاین در منطقه آزاد اروند است.

مولوی، برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی آبادان را از مطالبات فعالان اقتصادی و گردشگری عنوان کرد و گفت: پیشتر پرواز آبادان-شارجه از طریق ایرلاین ایرعربیا برقرار شده بود که متاسفانه به علت عدم مدیریت صحیح مدیران وقت، این پرواز لغو شد؛ انتظار می رود پروازهای خارجی اقتصادی در این منطقه برقرار شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برای برقراری پروازهای خارجی باید پیش نیازها از هم اکنون و با قید فوریت فراهم شود؛ استقرار دائم باجه ارزی و همچنین حضور فعال گمرک و پلیس گذرنامه باید عملیاتی شود.

مولوی حضور بخش خصوصی برای اجرای طرح های فرودگاهی را مهم برشمرد و افزود: تدوین بسته های سرمایه گذاری فرودگاه بین المللی آبادان اقدامی مثبت است که یک ضرورت تلقی می شود ولی این بسته ها باید در سطح کلان اطلاع رسانی شوند تا سریعتر اجرایی شود زیرا منابع دولت محدود است و توسعه این فرودگاه در گروی حضور بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: احداث آشیانه، راه اندازی دائمی کارگو، احداث کیترینگ، احداث هتل فرودگاهی آبادان، بهسازی سیمای فرودگاه آبادان و بهبود فضای پارکینگ بخشی از مواردی است که از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم آن را پیگیری کند.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 6
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      8 2
      درود بر آقای مولوی ، نماینده مردمی مردم زجر کشیده آبادان . ایشان همیشه حرف حق را میزنند ولی متاسفانه مخالفان زیادی در منطقه آزاد دارند . که ان شاالله منطقه آزادیها سرعقل خواهند آمد ‌.
    • سعدی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      1 0
      ایشالا امام زمان به خدمت تک تک تون می رسه حالا ببینید!
    • حسن US ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      چشم از اقتصاد دستوری رسیدیم به قانون گذاری دستوری
    • منادی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      سلام فقط خدامی تواند مافیاراازبین ببرد
    • US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      ای کاش پروازهای آبادان مثل قبلا رونق بگیرد مانند پروازهای خارجی دبی. شارجه. کویت کربلا
    • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      زرشک! پرواز پسفردا ظهر به تهران رو ببینید ۶ میلیون تومان