۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
صدور نخستین پروانه استاندارد اجباری خدمات پس از فروش خودرو
مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد

صدور نخستین پروانه استاندارد اجباری خدمات پس از فروش خودرو

طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران از صدور نخستین پروانه استاندارد اجباری خدمات پس از فروش خودرو در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محمد حسین طاهری گفت: با اجرای اجباری استاندارد خدمات پس از فروش خودرو، نخستین پروانه استاندارد در این خصوص، توسط اداره کل استاندارد استان تهران صادر شد.

وی گفت: استاندارد خدمات پس از فروش خودرو بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۹۱۱۷ از تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ اجباری شد و مطابق ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هر گاه اجرای استاندارد کالا یا خدماتی مشمول مقررات استاندارد اجباری باشد، تولید، توزیع، تمرکز و عرضه آن کالا و یا خدمت بدون مجوز استاندارد ممنوع است و با متخلف مطابق ماده ۴۰ قانون مذکور برخورد می‌شود.

طاهری اضافه کرد: با تصویب شورای عالی استاندارد، در راستای حصول اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده، تعیین حداقل سطح کمی وکیفی خدمات عرضه شده توسط نمایندگی‌های مجاز عرضه کنندگان خودرو و همچنین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلب رضایت مشتریان، این استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری شد.

مدیرکل استنادراد استان تهران با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ شرکت عرضه و ارائه کننده خدمات پس از فروش خودرو در استان تهران، گفت: براساس مصوبات شورای عالی استاندارد، این شرکت‌ها باید برای دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری برای خدمات خود از طریق ثبت درخواست و مراجعه به اداره‌کل استاندارد استان تهران اقدام کنند.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha