۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
از سودآوری چشمگیر تا پیشتازی در ارائه محصولات فناورانه نوین
مجمع عمومی ۱۴۰۲ همکاران سیستم برگزار شد

از سودآوری چشمگیر تا پیشتازی در ارائه محصولات فناورانه نوین

مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ شرکت همکاران‌ سیستم روز شنبه ۱۹خرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۸۰ درصد از سهامداران به صورت الکترونیکی برگزار شد.

به گزارش بازار، مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ شرکت همکاران‌ سیستم روز شنبه ۱۹خرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۸۰ درصد از سهامداران به صورت الکترونیکی برگزار شد. پس از رسمیت یافتن مجمع و تشکیل هیئت رئیسه، محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم به نمایندگی از هیئت مدیره شرکت، ضمن ارائه گزارش جامعی از روند فعالیت‌های شرکت در سال ۱۴۰۲، به بیان نقاط تمرکز و اهداف استراتژیک سال ۱۴۰۳ پرداخت و پیام هیئت مدیره را به اطلاع سهامداران رساند.

عزیزاللهی با بیان آمارهایی از شاخص‌های مالی شرکت، خبر از رشد ۸۴ درصدی درآمد عملیاتی تلفیقی و رشد ۱۰۷ درصدی سود عملیاتی تلفیقی در سال ۱۴۰۲ را داد. او در ادامه اشاره کرد حاشیه سود عملیاتی تلفیقی شرکت از سال ۱۳۹۸ تاکنون، از ۴۸ درصد به ۶۴ درصد افزایش داشته است و درآمد تلفیقی به ۲۸۴۵ میلیارد تومان رسیده است. بعلاوه، مدیر عامل همکاران سیستم اعلام کرد که بودجه شرکت در سال ۱۴۰۳، حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تلفیقی و ۳ هزار میلیارد تومان سود عملیاتی تلفیقی شرکت همکاران سیستم خواهد بود.

پس از ارائه، گزارش حسابرس قرائت شد و در ادامه با برگزاری پرسش و پاسخ هیئت مدیره به تمامی سوالات حاضرین و سهامداران آنلاین پاسخ داد. سپس رای‌گیری انجام گردید و تمامی پیشنهادات هیئت مدیره مطابق دستورجلسه مجمع عادی تصویب شد. در انتها با تصویب تقسیم سود ۱۸۰۰ میلیارد تومانی که در تاریخ ۳۰ خرداد ماه پرداخت خواهد شد، سهامداران با دست پر جلسه را ترک کردند.

در انتهای جلسه، فرید فولادی، رئیس هیئت مدیره و رئیس مجمع، ضمن برشمردن اصول پایه ای همکاران سیستم همچون شفافیت، صراحت، صداقت و سخت کوشی که توسط موسسین همکاران سیستم از بدو تاسیس تا کنون در شرکت نهادینه شده، هیئت مدیره را حافظ این اصول و انتقال دهنده آن به نسل های بعدی دانست و تاکید کرد که محکم و استوار و بر پایه منطق کسب و کار سالم، همکاران را پیش خواهیم برد.

گزیده‌ای از صحبت‌های مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه ارائه شده است:

از سودآوری چشمگیر تا پیشتازی در ارائه محصولات فناورانه نوین

دستاوردهای همکاران سیستم در سال ۱۴۰۲

تداوم در جذب مشتریان جدید
ابتدا مدیرعامل با اشاره به استراتژی این شرکت در رهبری بازار و ارائه راهکارهای یکپارچه ERP، گفت: «هم‌اکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار مشتری در گستره بزرگی از صنایع و کسب‌وکارهای استراتژیک در کشور، از راهکارهای همکاران‌ سیستم استفاده می‌کنند.» به گفته‌ی عزیزاللهی، در حوزه محصولات راهکاران و راهکاران ابری، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر هزار مشتری جدید جذب و تعداد کل مشتریان به بیش از ۹۵۰۰ شرکت رسیده است. این شرکت برای محصولات سپیدار و دشت نیز موفق به جذب بالغ بر ۱۶ هزار مشتری جدید شده و تعداد کل مشتریان آن به بیش از ۱۱۹ هزار شرکت رسیده است.

اعتماد شرکتهای بزرگ در صنایع استراتژیک کشور به همکاران سیستم
مدیرعامل همکاران سیستم از راهکاران به عنوان یک ERP بالغ و جامع در کشور یاد کرد که در ترکیب با امکانات متناسب سازی، از طریق اکوسیستم بازار، ظرفیت پاسخگویی به طیف متنوعی از صنایع، بازارها و سگمنت های مختلف از مشتریان را فراهم نموده است.

او در ادامه گفت: «در حال حاضر، توانایی پاسخگویی به نیازهای صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی، پخش، نفت، گاز و پتروشیمی، خرده‌فروشی، غذایی و آشامیدنی، سیمان، قطعه‌سازی، دارویی و همچنین فولاد و معدن را در راهکاران داریم. در سال گذشته مشتریان بزرگی در صنایع مختلف به ما پیوستند که نشان از اعتماد بازار به همکاران سیستم است.»

عرضه محصولات جدید به بازار
عزیزاللهی در ادامه ارائه خود به عرضه محصولات جدید همکاران سیستم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «در سال ۱۴۰۲، با عرضه ۱۰ محصول جدید به بازار توانستیم بخش بزرگ‌تری از نیازهای صنایع موجود را پوشش دهیم. محصولاتی همچون مدیریت مکاتبات سازمانی، برنامه‌ریزی تولید و تامین، مدیریت امور بازنشستگان، مدیریت امور سهامداران، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت برونسپاری تولید، مدیریت عملکرد کارکنان، اینترنت اشیاء صنعتی، هوشمندی تجاری و سامانه مودیان از جمله محصولات جدید همکاران سیستم هستند که به سطح مناسبی از بلوغ رسیدند.»


توسعه خدمات رایانش ابری
مدیر عامل همکاران سیستم درخصوص دستاوردهای این حوزه گفت: «از جمله ارکان موثر بر پایداری درآمدهای همکاران سیستم، ارائه خدمات ابری به بازار بوده که مزایای مهمی را برای بازار و مشتریان به ارمغان آورده است.» به گفته مدیر عامل همکاران سیستم، این شرکت موفق به جذب نزدیک به ۷۰۰ مشتری ابری جدید در سال ۱۴۰۲ شده و تعداد کل مشترکان راهکاران ابری به بیش از ۲۷۰۰ مشترک در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

عزیزاللهی با مروری به عملکرد شرکت ابرآمد (ارائه دهنده خدمات رایانش ابری) در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: «ما توانستیم در سال گذشته، دو سرویس‌ کلیدی WAF و DaaS را به بازار عرضه کنیم.» به گفته مدیرعامل همکاران سیستم در حال حاضر بالغ بر ۴ هزار ماشین مجازی در زیرساخت ابرآمد فعال است.

بهره برداری از دیتاسنتر همکاران سیستم
مدیرعامل همکاران سیستم در رابطه با پروژه دیتاسنتر، به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه گذاری های شرکت در سال گذشته گفت: «مقدمات عملیاتی شدن دیتاسنتر همکاران سیستم، که به جرأت می‌توان گفت به لحاظ پایداری و کیفیت یکی از بهترین دیتاسنترهای ایران است، در سال ۱۴۰۲ فراهم شد و در ادامه، در سال ۱۴۰۳ از دیتاسنتر بهره برداری خواهیم کرد.»

از سودآوری چشمگیر تا پیشتازی در ارائه محصولات فناورانه نوین

برگزاری «باهم»، بزرگ‌ترین رویداد فناوری کشور
رویداد «باهم» ۱۴۰۲، از تاریخ ۲ تا ۵ دی ماه، در نمایشگاه بین‌المللی تهران در یک سالن اختصاصی برگزار شد و همکاران سیستم در این رویداد، میزبان بیش از ۶ هزار نفر از مشتریان، فعالان و علاقمندان حوزه فناوری اطلاعات بود. یکی از مهمترین بخش‌های رویداد باهم، برگزاری بیش از ۴۰ سمینار، کارگاه و نشست‌ تخصصی بود که مورد استقبال طیف گسترده‌ای از علاقمندان قرار گرفت که در مجموع، نزدیک به ۱۶۰۰ نفر در آنها حضور پیدا کردند. در حاشیه رویداد باهم، مدیران همکاران سیستم از طریق برگزاری بیش از ۶۰۰ جلسه حضوری، در فضایی تعاملی و از نزدیک با مشتریان به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

نقاط تمرکز استراتژیک و اهداف همکاران سیستم در سال ۱۴۰۳
تشریح نقاط تمرکز و اهداف استراتژیک سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر محورهای تحول دیجیتال، ارائه نسل جدید محصولات، بکارگیری فناوری‌های جدید مبتنی بر نیاز بازار، توسعه خدمات رایانش ابری، توسعه و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و خلق ارزش برای مشتری، بخش پایانی ارائه مدیرعامل همکاران سیستم بود.

تحول دیجیتال و نقش همکاران سیستم
محمد عزیزاللهی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های تحول دیجیتال در کسب‌وکارها در تمامی صنایع تاکید کرد که استفاده از سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) برای تحول دیجیتال حیاتی هستند. وی در این خصوص گفت: «از آنجایی که کسب‌وکارها، فناوری‌های دیجیتال را برای بهبود فرایندها و محرک رشد بکار می گیرند، ERP رکن کلیدی در موفقیت در این مسیر است. استفاده از ERP برای تحول دیجیتال به کسب و کارها کمک می‌کند تا داده‌ها را متمرکز کرده و امکان تبدیل آنها را به بینش فراهم کنند و در نهایت منجر به ساده‌سازی فرایندهای تجاری و افزایش بهره وری شوند.»

نسل جدید محصولات؛ مهمترین سرمایه گذاری آتی همکاران سیستم
عزیزاللهی در این خصوص گفت: «ارائه نسل جدید محصولات بر اساس نیاز بازار پایه‌گذاری شده است. ما توانسته‌ایم همزمان با ارائه نسل‌های جدید محصولات، مقدمات لازم برای مهاجرت موفقیت آمیز مشتریان را فراهم کنیم و با تغییر نسل محصولات و توسعه تکنولوژی‌های به‌روز باعث رشد و توسعه کسب و کارها در صنایع مختلف شویم.»

وی ادامه داد: «پتانسیل بازار، نیاز شرکت‌ها به همگام شدن با تغییرات تکنولوژی و وابستگی به نرم‌افزارها سبب شده که کسب‌وکارها انتظارات بیشتری از ERP ها به عنوان نقطه اتصال کسبوکارشان با IT داشته باشند. از این‌رو، نسل بعدی نرم افزارهای ERP با اهداف تسهیل انجام کارها با تکیه بر تکنولوژی‌هایی مانند خودکارسازی فرایندها، ایجاد هوشمندی در عملیات، توسعه مفهوم برنامه‌ریزی و پیش‌بینی و گسترش مرزهای ERP با ایجاد همکاری‌های بین‌سازمانی، شکل گرفته است.»

توسعه محصولات برپایه نیاز بازار و تکنولوژی
عزیزاللهی در ادامه گفت: «همکاران سیستم رهبری محصولی نرم افزارهای سازمانی در بازار ایران را در اختیار دارد. برای پاسخگویی به عمده نیازهای محصولی مشتریان خود در بازارهای هدف راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که سرآمد و مبتنی بر تکنولوژی‌های روز هستند و با خواسته‌های مشتریان تطابق دارند. فناوری های نوین از جمله AI به زودی موجب تحولات جدی در کسب‌وکارها خواهد شد و محصولات و خدمات همکاران سیستم نیز مبتنی بر این فناوری‌ها به روز رسانی شده و توسعه خواهند یافت. بنابراین، ما با هدف پاسخگویی به نیازهای کسب و کاری مشتریان بر آن هستیم تا در سال ۱۴۰۳ به کاربردی کردن این فناوری‌ها بپردازیم و آنها را در نسل جدید محصولات‌مان به‌کار بگیریم.

از سودآوری چشمگیر تا پیشتازی در ارائه محصولات فناورانه نوین

توسعه خدمات رایانش ابری
مدیرعامل همکاران سیستم در خصوص توسعه خدمات رایانش ابری شرکت گفت: «ابرآمد در سال ۱۴۰۳، ۸۰۰ مشترک جدید جذب خواهد کرد. پلتفرم ابری که از مهم‌ترین محصولات این شرکت است در سال جدید عرضه خواهد شد.» او همچنین اعلام کرد که در حوزه راهکاران ابری، ۹۰۰ مشترک اضافه و ۶۵ درصد مشتریان جدید از طریق راهکاران ابری جذب خواهند شد.

توسعه و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی
عزیزاللهی در این خصوص گفت: «عمده‌ترین دلیل موفقیت همکاران سیستم، حضور سرمایه انسانی متخصص است. در این مسیر در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر بالابردن سطح تخصص بدنه سازمان، توسعه ظرفیت‌های تخصصی و مهارتی و همچنین قابلیت‌های مدیریتی، به دنبال پیشبرد موفق استراتژی‌ها و برنامه‌های تعریف‌شده هستیم.»

ارزش‌آفرینی برای مشتری و خلق تجربه مطلوب
عزیزاللهی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: «۱۳۰ هزار مشتری ثروت عظیمی برای همکاران سیستم به شمار می‌رود. همکاران سیستم همواره موفقیت مشتری و ماندگاری او را هدف خود قرار داده و در راستای تحقق این هدف تلاش بسیاری کرده است.»

وی در پایان گفت: «خدمات پشتیبانی که در طیف گسترده‌ای توسط نیروی متخصص در سطح کشور ارائه می‌شود، نقطه قوت ما است که بتوانیم پاسخگویی سریعی به تغییرات و نیازهای بازار داشته باشیم که همین موضوع وجه تمایز همکاران سیستم در بازار است که اعتماد مشتریان را به خوبی جلب کرده است.

از سودآوری چشمگیر تا پیشتازی در ارائه محصولات فناورانه نوین

کد خبر: ۲۹۰٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha