۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
دمای هوای تهران به ۳۶ درجه می‌رسد| هشدار نارنجی برای اردبیل و آذربایجان‌ها
کارشناس سازمان هواشناسی:

دمای هوای تهران به ۳۶ درجه می‌رسد| هشدار نارنجی برای اردبیل و آذربایجان‌ها

گودرزی، کارشناس هواشناسی از احتمال رسیدن بیشینه دمای هوای تهران به ۳۶ درجه سانتیگراد در روز جاری خبر داد.

به گزارش بازار، فریبا گودرزی افزود: تهران برای امروز بعدازظهر وزش باد در مناطق غربی و جنوبی خواهد داشت و بیشینه دما در تهران به ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی در ادامه وضعیت جوی و آب و هوای کشور برای امروز و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: برای امروز (یکشنبه، ۲۰ خردادماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی و قزوین بارندگی پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، برخی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارندگی خواهیم داشت.

وی توضیح داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش‌های رگباری و موقتی رخ خواهد داد و در برخی نقاط نیز امکان بارش تگرگ وجود دارد.

گودرزی همچنین در ادامه تأکید کرد: بارش‌های امروز در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شدید خواهد بود و در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی نیز صادر شده و ممکن است این بارش‌ها منجر به سیل آبی شدن مسیل‌ها و طغیانی شدن رودخانه‌ها شوند.

کارشناس هواشناسی افزود: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، وقوع گردوخاک در مناطق غربی کشور پیش‌بینی می‌شود و تا پنج روز آینده نیز نوار شرقی کشورمان به‌ویژه در منطقه زابل باد و گردوخاک را خواهد داشت.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha