۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
صرفه‌جویی ۲.۵ میلیارد دلاری صنایع معدنی با اجرای سیاست‌های بومی‌سازی
معاون وزیر صمت خبر داد

صرفه‌جویی ۲.۵ میلیارد دلاری صنایع معدنی با اجرای سیاست‌های بومی‌سازی

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: مجموع صرفه‌جویی ارزی حاصل از سیاست‌های بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۵۶۲ میلیون دلار رسید.

به گزارش بازار، محمدرضا موثقی نیا اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بومی‌سازی و با نگاه به چشم‌انداز سند توسعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای بومی‌سازی و توسعه صنایع معدنی در کشور به عنوان سیاست پیش رو، انجام شود.

وی با اشاره به راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای بومی‌سازی، گفت: ۸۳۸ میلیون دلار از رقم فوق، در سال ۱۴۰۲ توسط واحدهای زیرمجموعه و تابعه این سازمان به ثبت رسیده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل و همچنین استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردها و سیاست‌های وزارت صمت و ایمیدرو است.

موثقی نیا یادآور شد: ایمیدرو سالانه اقدام به هدفگذاری کمی برای صرفه‌جویی ارزی از طریق بومی‌سازی در بخش تجهیزات، ماشین‌آلات، قطعات یدکی، مواد اولیه و همچنین طرح‌های توسعه کرده و برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی توسط شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه را رصد و پایش می‌کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو به نیاز معادن کشور به دامپتراک اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های رو به رشد معادن در نظام جمهوری اسلامی و آینده معدنکاری در ایران، ضروری است که گزارش فنی و اقتصادی و برنامه‌ای دقیق برای تامین، ساخت داخل و بومی‌سازی دامپتراک ارایه شود.

وی تاکید کرد: انسجام در تصمیم‌گیری، یکپارچگی و هماهنگی میان شرکت‌ها و بخش معدن کشور، اصول اولیه این طرح باشد به گونه‌ای که بتوان ضمن همکاری با شرکت‌های خارجی در تامین این ماشین‌آلات، زمان‌بندی مناسبی برای اجرای برنامه تهیه شود.

معاون وزیر صمت، با یادآوری اینکه تاکنون بومی‌سازی در دامپتراک ۶۰ تنی انجام شده، نحوه عملی شدن عمق ساخت داخل و همچنین استفاده از توان و ظرفیت‌های داخل کشور را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha