۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
آموزش وصل کردن اسپیکر به انواع تلویزیون

آموزش وصل کردن اسپیکر به انواع تلویزیون

درصورتی‌که کیفیت صدای تلویزیون شما پایین است، می‌توانید با خرید یک بلندگوی باکیفیت صدا را ازطریق آن پخش کنید. وصل کردن اسپیکر به تلویزیون‌های مختلف با کمک بلوتوث و سیم‌های خاص ممکن است.

شاید برایتان سوال باشد که چرا وصل کردن اسپیکر به تلویزیون اهمیت دارد؟ استفاده از بلندگو برای تلویزیون باعث میشود تا علاوه‌بر داشتن کیفیت صدای بهتر، بلندی بیشتری را نیز تجربه کنید. دلیل این موضوع این است که بلندگوهای خود تلویزیون معمولا توان کمی داشته و کیفیت مناسبی ارائه نمیدهند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که مدل‌های مختلفی از تلویزیون و بلندگو در بازار وجود دارند که هرکدام به‌شکلی متفاوت متصل میشوند. برای اینکه بتوانید به‌طور دقیق نکات این کار را بلد شوید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

آیا میتوان اسپیکر را به تلویزیون متصل کرد؟

در پاسخ باید گفت که بله. وصل کردن اسپیکر به تلویزیون کار بسیار راحتی بوده و امروزه افراد زیادی نسبت به آن اقدام میکنند. در واقع با خرید تلویزیون ارزان یا متوسط، نمی توانید از کیفیت مناسبی بهره ببرید؛ زیرا بلندگوهای خوبی در آن‌ها به‌کار نمیبرند.

به همین دلیل بهتر است با خرید یک ساندبار یا بلندگوی قابل‌حمل، کیفیت صوت آن را بیشتر کنید. این کار را می توانید با بهره‌گیری از کابل‌های دیجیتال یا آنالوگ نسبت به مدل تلویزیون خود انجام دهید. البته استفاده از بلوتوث نیز در برخی مدل‌ها ممکن است.

روش‌های مختلف اتصال اسپیکر به تلویزیون

درصورتی‌که می خواهید کیفیت صدای تلویزیون خود را بیشتر کنید، می توانید از بلندگوهای جداگانه بهره ببرید. وصل کردن اسپیکر به تلویزیون ال جی یا سامسونگ بسیار راحت بوده و هرکدام روش‌های مختلفی را به شما ارائه داده‌اند. این روش‌ها را در این قسمت می دهیم.

اتصال اسپیکر به تلویزیون با کابل AUX

کابل AUX را می توان یکی از کاربردی ترین کابل هایی دانست که در صنعت دیجیتال وجود دارد. این کابل در جاهای مختلفی استفاده می شود. در واقع مدل های قدیمی گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها از پورت AUX ۳.۵ میلی متری پشتیبانی می کردند.

این پورت برای انتقال صدا بوده و کیفیت خوبی را نیز به شما ارائه میدهد. وصل کردن اسپیکر به تلویزیون سامسونگ با بهره‌گیری از این کابل کار بسیار راحتی است. کافی‌است یک سمت کابل را به تلویزیون و سمت دیگر را به بلندگوی خود وصل کنید. این‌گونه صدا باکیفیت مناسبی پخش میشود.

استفاده از کابل نوری برای وصل کردن اسپیکر به انواع تلویزیون

روش دیگری که می توانید با استفاده از آن وصل کردن اسپیکر به تلویزیون ال جی را انجام دهید، بهره‌گیری از کابل‌های نوری است. Optical Cables کابل‌هایی هستند که از جنس فیبر نوری بوده و کیفیت زیادی دارند. ازطرف‌دیگر سرعت انتقال داده در آن‌ها بسیار زیاد بوده و نباید در مسیر آن‌ها زاویه ۹۰ درجه وجود داشته باشد. بسیاری از سیستم های پخش جدید و تلویزیونهای مدرن از این نوع کابل پشتیبانی کرده و با بهره‌گیری از آن بیشترین کیفیت صدا را انتقال می دهند.

بهره‌گیری از کابل HDMI برای اتصال بلندگو به تلویزیون

استفاده از کابل‌های HDMI  را می توان روش دیگری برای وصل کردن اسپیکر به تلویزیون سامسونگ دانست. کابلHDMI یک نوع کابلی است که قابلیت های زیادی دارد. در واقع کاربرد اصلی این کابل انتقال صوت و تصویر به‌صورت هم‌زمان است.

نسخه‌های زیادی از این کابل به‌وجود آمده‌اند که هر یک کیفیت خاصی را انتقال میدهند. امروز تمام مدل‌های تلویزیون از این کابل پشتیبانی می کنند؛ اما باید برای اتصال آن به بلندگو، از مدل‌های جدید اسپیکر بهره ببرید.

به‌کارگیری کابل RCA برای وصل کردن تلویزیون به اسپیکر

قبل‌از اینکه نسبت به خرید اسپیکر هارمن کاردن اقدام کنید بهتر است بدانید که روش RCA نیز برای وصل کردن بلندگو به تلویزیون وجود دارد. کابل های RCA در واقع نوعی کابل دیجیتال هستند که به‌صورت دوگانه ارائه می شوند.

هرکدام از سیمهایی که در این کابل وجود دارد وظیفه انتقال کانال‌های مخصوصی از صدا را برعهده گرفته است. با بهره‌گیری از این سیم انواع صدای فراگیر یا همان Surround Sound به بلندگو منتقل شده و با بیشترین کیفیت نیز پخش میشود.

اتصال از طریق بلوتوث برای انتقال صدای تلویزیون به بلندگو

علاوه‌بر روش‌های بالا که به کمک کابل صدا را انتقال میدهند، می‌توانید از بلوتوث نیز برای این کار بهره ببرید. تلویزیونهای جدید همانند اکثر مدل‌های اسپیکر دارای بلوتوث هستند که به کمک آن‌ها صدا انتقال پیدا میکند.

برای این کار کافی‌است ابتدا مطمئن شوید که تلویزیون شما به بلوتوث مجهز شده است. سپس بلوتوث تلویزیون و اسپیکر را روشن کرده و در لیست دستگاه‌های موجود، بلندگوی مد نظر را پیدا کنید. با انتخاب بلندگو و اتصال به آن، صدا باکیفیت مناسب و حتی بدون استفاده از کابل نیز منتقل میشود. این‌گونه هرجایی که می خواهید توانایی قرار دادن اسپیکر را دارید.

برخی از مشکلات رایج در اتصال بلندگو به تلویزیون

برای اینکه بتوانید فرایند وصل کردن اسپیکر به تلویزیون ال جی یا سامسونگ را به‌راحتی انجام دهید باید با مشکلاتی که در این زمینه رخ می دهد آشنا باشید. مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد بدین صورت هستند:

  • استفاده از کابل‌های بی کیفیت موجب کاهش کیفیت صدا میشود.
  • در برخی موارد پورت‌های Audio در اسپیکر و تلویزیون قابل ‌تطبیقنیستند.
  • عدم پشتیبانی تلویزیون یا اسپیکر از فرمت‌های خاص باعث پخش ‌نشدن موسیقی خواهد شد.
  • حتما نسخه بلوتوث تلویزیون را چک کنید تا عدم تطابق پیش نیاید.

آیا تلویزیونهای قدیمی به اسپیکر وصل میشوند؟

سوالی که کاربران زیادی دررابطه‌با وصل کردن اسپیکر به تلویزیون پرسیدهاند این است که آیا تلویزیونهای قدیمی نیز به اسپیکر وصل میشوند یا خیر؟ باید گفت که هر دستگاه ویژگیهای مختلفی دارد. اگر تلویزیون شما هیچکدام از کابل‌ها را پشتیبانی نکرده و بلوتوث نیز ندارد، نمی توانید آن را به بلندگو وصل کنید.

خرید بهترین اسپیکر و تلویزیون از تکنولایف

برای وصل کردن اسپیکر به تلویزیون روش‌های مختلفی برای شما به‌وجود آمده‌اند. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید در کمترین زمان ممکن صدای تلویزیون را به بلندگو انتقال دهید. اما نکته مهم این است که باید بلندگوی مد نظر را از فروشگاه‌های معتبر بخرید.

با خرید از یک فروشگاه معتبر مانند تکنولایف می توانید از کیفیت صدا و کیفیت تولید محصول مطمئن باشید. تکنولایف بیشترین تنوع را برای شما موجود کرده و به همین دلیل هر محصولی که به‌دنبال آن هستید را می توانید در این فروشگاه بخرید. هر نکته‌ای که برای این کار نیاز به دانستن بود را در این مطلب باهم بررسی کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت تکنولایف رفته و مدل‌های بیشتر را بررسی کنید.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۴۵

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha