اتاق‌های بازرگانی و خانه‌های صمت، همکاری خود را افزایش می‌دهند
نشست هیات رئیسه اتاق ایران و روسای خانه‌های صمت؛

اتاق‌های بازرگانی و خانه‌های صمت، همکاری خود را افزایش می‌دهند

در نشست هیات رئیسه اتاق ایران و روسای خانه‌های صمت بر ضرورت همکاری و همگرایی تشکل‌های مختلف بخش خصوصی تأکید و عنوان شد: اتاق‌های سراسر کشور و خانه‌های صمت، همکاری‌های خود را افزایش می‌دهند.

به گزارش بازار، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: یکی از رسالت‌های مهم اتاق ایران ایجاد انسجام بیشتر در تشکل‌های اقتصادی با هدف جلوگیری از موازی کاری در بخش خصوصی است.

حسن‌زاده در نشست هیات رئیسه اتاق ایران و روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت)، افزود: تشکل‌های اقتصادی در اتاق ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و انسجام آن‌ها می‌تواند به تقویت بخش خصوصی منجر شود.

او با تأکید بر اینکه همه باید برای انجام این رسالت تلاش کنیم، ادامه داد: هیچ‌گونه مرزگذاری بین خانه‌های صمت، اتاق و تشکل‌های دیگر وجود ندارد. هدف همه ما ارتقا بخش خصوصی و بهبود فضای اقتصادی است.

حسن‌زاده با بیان اینکه جلسات مشترک با کانون عالی کارفرمایی، خانه‌های صمت و اتاق‌های تعاون و اصناف برگزار خواهیم کرد، گفت: در جلسات با روسای اتاق‌های سراسر کشور تأکید خواهم کرد که اتاق‌ها و خانه‌های صمت به سمت همکاری و هماهنگی بیشتر پیش بروند.

تشکل‌های بخش خصوصی در انتخابات ریاست جمهوری و تعیین وزرا منسجم عمل کنند
محمدرضا بهرامن، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز در این نشست با اشاره به آغاز دوره جدید مجلس و دولت، گفت: باید تلاش کنیم تشکل‌های مختلف بخش خصوصی در جریان تشکیل کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و یا انتخابات ریاست جمهوری و تعیین وزرای اقتصادی دولت با پرهیز از موازی کاری و تشتت، برای روی کار آمدن افراد شایسته و توانمند همگام شوند.

او با تأکید بر اهمیت نقش تشکل‌های مادر در تأثیرگذاری بر فضای اقتصادی، افزود: با تمرکز بیشتر در مسائل هر استان و مطالبه گری در مسائل روز به صورت منسجم، می‌توان این اثرگذاری را افزایش داد.

بهرامن گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خانه تشکل‌هاست و هیات رئیسه فعلی مسائل خانه‌های صمت را مانند دیگر تشکل‌ها دنبال می‌کند. ما به دنبال استفاده از ظرفیت خانه‌های صمت برای کمک به تحقق اهداف اتاق و بخش خصوصی هستیم.

اتاق ایران به دنبال همگرایی بیشتر میان تشکل‌هاست
قدیر قیافه، نایب‌رئیس اتاق ایران هم با بیان اینکه حال اقتصاد و صنعت کشور خوب نیست، افزود: در مسیر پیش روی ما مسیر سنگلاخی وجود دارد که موانع موجود آن با دانش و تجربه فعالان تشکلی از جمله اعضای خانه‌های صمت رفع خواهد شد.

او با تأکید بر اهمیت نقش تشکل‌های اقتصادی در اصلاح قوانین و مقررات و حل مشکلات واحدهای اقتصادی، گفت: اتاق به دنبال همگرایی و همدلی بیشتر میان تشکل‌های مختلف بخش خصوصی است.

اتاق ایران از ظرفیت خانه‌های صمت استفاده کند
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه ما تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی باید پشت هم باشیم، افزود: همه ما باید اتاق ایران را به عنوان مادر تشکل‌ها ببینیم و با سیاست‌های آن همراه بوده و در جلسات مختلف یک سخن بر زبان بیاوریم.

او ادامه داد: لازمه این امر تعامل بیشتر میان ماست. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که امکان حضور اعضای خانه‌های صمت در جلسات کمیسیون‌های تخصصی اتاق فراهم شود. اعضای ما متخصص و پر از تجربه هستند و اتاق می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

سهل‌آبادی با بیان اینکه اتاق ایران امروز عزم خود را برای همراهی همه تشکل‌ها و خانه‌های صمت جزم کرده است، اظهار کرد: درخواست دیگر ما این است که دست‌کم سالی یک‌بار جلسه‌ای بین روسای اتاق‌های سه‌گانه و خانه‌های صمت برقرار شود. این امر به انسجام بیشتر منجر خواهد شد.

آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صمت ایران هم پیشنهاد کرد: به جای مدیران عامل شرکت‌های برتر و خصوصی در ترکیب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ترتیبی داده شود تا نمایندگان تشکل‌ها وارد ساختار این شورا شوند.

او با اشاره به ایجاد دفاتر توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها از سوی خانه صمت، افزود: اگر ترتیبی داده شود تا این دفاتر با اتاق‌های مشترک و اتاق‌های سراسر کشور هماهنگ عمل کنند، دچار موازی کاری نمی شویم و عملکردمان اثربخش‌تر خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha