۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
اقدامات بین‌المللی شورای عالی مناطق آزاد در دولت سیزدهم| بانک آفشور فعال است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

اقدامات بین‌المللی شورای عالی مناطق آزاد در دولت سیزدهم| بانک آفشور فعال است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: دولت سیزدهم اقدامات بین‌المللی زیادی در حوزه مناطق آزاد انجام داد و اکنون یک بانک آفشور در حال فعالیت است.

به گزارش بازار، حجت ا... عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار کرد: بر اساس نظریه پایه، مناطق آزاد ماهیت بین‌المللی دارند و تسهیل‌گر تجارت هستند. در واقع اگر بخواهم به تعریف دقیق مناطق آزاد بپردازم باید گفت این مناطق آزاد، فضایی برای تعامل بهتر تجارت برای کشورهاست.

وی افزود: برای ورود به مناطق آزاد ایران نیازی به دریافت ویزا نیست تا تعاملات بین‌المللی بهتر انجام شود.

عبدالملکی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که در دولت سیزدهم انجام شد صدور مجوز بانک آفشور بود که تراکنش‌های بین‌المللی انجام می‌دهد و اکنون در حال فعالیت است. تمام تراکنش این بانک، ارزی خواهد بود.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، همچنین موافقت اصولی بورس بین‌الملل نیز گرفته شد که در مرحله ترکیب سهامداری است و پنجمین بورس کشور خواهد شد؛ از سوی دیگر ترکیب اصولی بیمه آفشور نیز صادر شده که عملکرد آن نیز بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه در قوانین مناطق آزاد ۶ماموریت تعریف شده که ۴ ماموریت بین‌المللی است، گفت: در کنار بهشت سرمایه گذاری، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را تیم ملی اقتصاد ایران معرفی کردیم؛ از این رو به منظور معرفی پروژه‌های ایران در اغلب رویدادهای جهانی حضور یافتیم و کشورهای مختلف نیز آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اعلام کردند.

عبدالملکی گفت: ما در نمایشگاه‌های چین حضور پر رنگی داشتیم و به همین جهت این کشور در بزرگ‌ترین نمایشگاه برگزار شده در این کشور ایران را به عنوان میزبان افتخاری معرفی کرد. در هند نیز کنفرانس سرمایه‌گذاری گذاشتیم که دستاوردهای آن در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.

کد خبر: ۲۹۰٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha