۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
شناسایی ۳۶۲ هزار هکتار زمین در قالب ابرپروژه شهرهای جدید ساحلی
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

شناسایی ۳۶۲ هزار هکتار زمین در قالب ابرپروژه شهرهای جدید ساحلی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید برای توسعه اقتصاد دریا محور و در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اقدام به شناسایی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار مساحت در شهرهای جدید ساحلی جنوب کشور کرد.

به گزارش بازار، سعید غفوری اظهار کرد: با ابتکار وزارت راه و شهرسازی و همزمان با اجرای برنامه نهضت ملی مسکن و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) برای توسعه اقتصاد دریا محور، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور، اقدام به شناسائی بیش از ۳۶۲ هزار هکتار مساحت در قالب شهرهای جدید ساحلی در سواحل جنوب کشور کرد.

وی افزود: این مساحت علاوه بر ۱۰۲ هزار هکتار مساحت تأمین شده برای نهضت ملی مسکن بوده و بستری برای رفع دغدغه مردم و دولتمردان در خصوص تأمین زمین و مسکن پایدار برای سالهای آتی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: علاوه بر این موارد، تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در سواحل جنوبی کشور، افزایش توان رقابتی کشور در اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، توانمندسازی جامعه محلی و ایجاد فرصت‌های پایدار برای توسعه شهری و روستایی در کشور از دستاورهای این ابرپروژه ملی در آینده خواهد بود.

غفوری یادآور شد: طی یک سال گذشته، با تأکیدهای ویژه وزیر محترم راه و شهرسازی، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه های پرچمدار، آماده شده و با تهیه طرح های اجرایی، مراحل عملیاتی آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در موج اول طی چهار سال آینده این سکونتگاه‌ها می‌تواند، پذیرای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت از اقصی‌نقاط کشور باشد، گفت: انتظار می‌رود در موج‌های بعدی، این سکونتگاه‌ها، بزرگترین کارگاه تولید مسکن و شهرسازی کشور و جاذب جمعیت چند میلیون نفری و فعالیت های گوناگون باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این موضوع علاوه برتضمین تأمین نیاز آینده زمین و مسکن در کشور، متضمن توسعه پایدار اقتصادی و زیست محیطی کشور و جامعه محلی در بلند مدت خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۰٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha