۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
همسترکامبت چیست؟| چرا پیام‌های joined to telegram زیاد شده است؟

همسترکامبت چیست؟| چرا پیام‌های joined to telegram زیاد شده است؟

تلگرام اولین پیام‌رسانی بود که با هدف ایجاد یک زیرساخت برای انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای پلتفرم تلگرام، ارز دیجیتال تون را راه‌اندازی کرد.

به گزارش بازار، تلگرام اولین پیام‌رسانی بود که با هدف ایجاد یک زیرساخت برای انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای پلتفرم تلگرام، ارز دیجیتال تون را راه‌اندازی کرد. زمانی که ۲ سال از عرضه تون کوین و موفقیت آن؛ می‌گذشت تلگرام نات کوین را معرفی کرد که خیلی شباهت زیادی به تون کوین نداشت.

در واقع نات کوین نوعی بازی کریپتویی برای کسب درآمد «Play-To-Earn» یا به اختصار P۲E محسوب می‌شود که کاربران آن می‌توانند از طریق بازی کردن درآمد کسب کنند (در نات کوین بازی کردن همان کلیک کردن محسوب می‌شود).

نات کوین از همان روزهای اول معرفی، توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کرد در آن روزهای ابتدایی خیلی از فعالان حوزه تکنولوژی درباره نات کوین صحبت کردند و نظر اکثریت بر این بود که نات کوین عاقبت ندارد و هیچ وقت امکان تبدیل آن به وجه نقد وجود ندارد.

اما بعد از گذشت مدتی در ۱۳ فروردین عرضه نات کوین به پایان رسید در واقع امکان استخراج (ادامه بازی و کلیک کردن) تمام شد، بعد از آن نوبت به لیست شدن نات کوین در صرافی‌های معتبر رسید برخلاف باور فعالان حوزه تکنولوژی نات کوین در اکثر صرافی‌های معتبر لیست شد و امکان تبدیل آن به تون کوین و خیلی از رمز ارزهای دیگر فراهم شد.

"همسترکامبت" یکی دیگر از این پروژه‌ها در قالب یک ربات تلگرامی بود (مالک رسمی این پروژه تلگرام نیست) که ظرف کمتر از ۱۰ روز با یک فضای سازی غیرمنتظره طیف گسترده‌ای از دنبال کنندگان را به سمت خود کشاند.

این تبلیغات غیرمتمرکز در فضای مجازی و واقعی تا جایی پیش رفت که در یکی دو روز گذشته پیام‌های متعدد JOINED TO TELEGRAM برای کاربران سنتی‌تر تلگرام تعجب‌برانگیز شد و به این نکته هم باید توجه کرد که مشارکت در همستر کامبت چند برابر بیشتر از نات کوین بوده به علت اینکه همستر کامبت از رفرال (عضوگیری) به عنوان گزینه‌ای برای کسب درآمد کاربران استفاده کرده است نکته‌ای که در نات کوین به آن توجه زیادی نشده بود و همچنین در واقع افرادی که از نات کوین جامانده بودند تلاش کردند تا از این ارز جدید و مبهم جا نمانند و در واقع شانس خود را برای کسب درآمد کلیکی امتحان کنند.

این موضوع در کنار درآمد مبهم و نامعلوم هزینه‌هایی هم به کاربران تحمیل می‌کند.

به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت ابعاد اجتماعی و اقتصادی موضوع دستگاه‌های مرتبط در دولت هم بایستی در این خصوص شفاف‌سازی کنند.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha