۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
برداشت جو از مزارع دامغان آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی دامغان:

برداشت جو از مزارع دامغان آغاز شد

دامغان- مدیر جهاد کشاورزی دامغان از آغاز برداشت جو در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: ۷۲۲ هکتار زمین زراعی زیرکشت این محصول است.

علی اصغر امامیون در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه همزمان با گرم شدن هوا کار برداشت جو از سطح ۷۲۲ هکتار از مزارع شهرستان دامغان با شش دستگاه کمباین بومی و مهاجر آغاز شده است، تاکید کرد: برداشت جو تا ۲۰ خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پنج نفر ناظر برداشت در مناطق مختلف در حال پیگیری برداشت جو هستند، افزود: ۲۰۰ هکتار از مزارع جو در نیمه اول اردیبهشت ماه به صورت سبز (قصیل) برای مصرف علوفه دام برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان همچنین با بیان اینکه متوسط برداشت جو حدود سه تن در هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از دو هزار و ۱۰۰ تن محصول جو در این شهرستان برداشت شود.

امامیون اظهار داشت: بارش تگرگ (اردیبهشت ۱۴۰۳) سبب کاهش عملکرد در واحد سطح را در سالجاری فراهم کرده است.

وی گفت: در خصوص محصول جو با ایجاد مزرعه مشارکتی ارقام (pvs) پنج رقم جو در حومه شهرستان کشت شده که با مشارکت بهره برداران وضعیت کمی و کیفی محصول آنها بررسی می شود و پس ازآن ارقام مناسب برای تکثیر معرفی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان اظهار داشت: در راستای تامین بخشی از نیاز بذر سال آینده در سطح هفت هکتار مزرعه مادری (بذری) جو در مناطق امیراباد و حومه کشت شده است.

امامیون گفت: در سال جاری برای مزارع جو ۴۰۰ تن کود شیمیایی و ۲۰ تن بذر توزیع شده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha