۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
آزمون استخدامی ویژه معلولان پس از ۹ سال برگزار شد

آزمون استخدامی ویژه معلولان پس از ۹ سال برگزار شد

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان گفت: این آزمون با تأکید رئیس‌جمهور شهید پس از ۹ سال وقفه برای نخستین‌بار در کشور برگزار شد.

به گزارش بازار، میثم لطیفی؛ رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز در حاشیه برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان در محل دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: یکی‌ از اقدامات ویژه دولت سیزدهم‌ که با تأکید رئیس جمهور شهید مبنی ‌بر حفظ کرامت معلولان برگزار می‌شود، مربوط است به نخستین آزمون استخدامی معلولان که این آزمون امروز به صورت همزمان در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: این آزمون پس از ۹ سال وقفه و به صورت خاص برای معلولان برگزار می‌شود.

لطفی ادامه داد: در آزمون امروز ۱۲۸۰۰ معلول شرکت می‌کنند که از این تعداد ۴۳۳۰ نفر از آنها در دستگاه دولتی جذب خواهند شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: شرکت‌کنندگان ‌در این آزمون در ۹۱ رشته شغلی جذب خواهند شد که بیشتر جذب این افراد در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته حدود ۳۰۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در این آزمون در وزارتخانه مشغول به کار خواهند شد.

وی در ارتباط با نوع فعالیت افراد دارای معلولیت در آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از این افراد به عنوان معلم در مدارس استثنایی مشغول به کار خواهند شد.

لطفی با اشاره به اینکه در برگزاری نخستین آزمون‌ ویژه معلولان، سازمان بهزیستی کشور و ‌جهاد دانشگاهی همکاری کرده‌اند، گفت: قریب به ۱۷۷۰ منشی توسط سازمان بهزیستی معلولان را در این آزمون همراهی کرده‌اند تا معلولان که شرایط لازم را ندارند از ظرفیت آنها استفاده کنند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری آزمون ویژه معلولان تفاوتی را به لحاظ محتوایی و زمانی با سایر آزمون‌ها دارد یا خیر؟ متذکر شد: این آزمون به‌ لحاظ سؤالات تفاوتی با سایر آزمون‌ها ندارد؛ همچنین برای معلولانی که شرایط خاص دارند ۳۰ دقیقه زمان آنها در پایان آزمون تمدید خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از وزیر کشور برای هماهنگی در برگزاری این آزمون خاطرنشان کرد: بر اساس دستور وزیر کشور تمامی استانداران در برگزاری این آزمون همکاری داشته‌اند.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha