۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
گرگ وال‌استریت یا همستر انگشتی تلگرام؟
طنز اقتصادی؛

گرگ وال‌استریت یا همستر انگشتی تلگرام؟

مؤسسه آمار ترکیه با اشاره به تورم ماه می که سی و هفت درصد است، اعلام کرد تورم ۱۲ ماه در این کشور به ۷۵.۴۵ درصد رسیده است.

راضیه حسینی؛ بازار: تورم در ترکیه به ۷۵.۴ درصد رسید. مؤسسه آمار ترکیه با اشاره به تورم ماه می که سی و هفت درصد است، اعلام کرد تورم ۱۲ ماه در این کشور به ۷۵.۴۵ درصد رسیده است.

شم اقتصادی در دوره‌های مختلف متفاوت است. چند وقت پیش مثل حالا نمی‌شد به‌راحتی روی یک همستر زد و با بالارفتن اعداد به فامیل نشان داد چه اقتصاددان برتری است! باید مرارت‌های فراوانی کشیده می‌شد. یکی از این مرارت‌ها، خرید ملک در ترکیه بود. همین چند وقت پیش در هر جمعی که می‌نشستیم یک نفر یا در ترکیه خانه خریده بود و مشغول نقل‌مکان بود، یا در حال خرید بود یا در آرزوی این کار! افرادی هم که خرید کرده بودند خودشان را در حد گرگ وال‌استریت از نوع ملکی‌اش می‌دانستند! این‌ها حس می‌کردند عن‌قریب است که همای سعادت روی شانه‌شان بنشیند و بروند در لیست پول‌دارترین افراد جهان! حالا پنج نفر اول نشد هم مهم نبود، نهایتاً در ده نفر اول قرار می‌گرفتند!

اما این تخیلات زیبا زیاد طول نکشید. شم گرگ‌های آلفای گله خوب عمل نکرد، همگی به دیوار تورم بالا خوردند و قیمت زندگی در ترکیه سر به فلک کشید. خوش‌شانس‌ها موفق شدند خانه‌های رؤیایی خود را بفروشند و پول‌ها را به مملکت عزیز برگردانند.

الان هم احتمالاً گوشه‌ای نشسته‌اند و مشغول تپل کردن همستر خودند. البته از هدایت افراد فامیل دست برنداشته و تا جد بزرگ صد و ده‌ساله خانواده را هم به‌زور وارد تلگرام کرده‌اند.

باز جای شکرش باقی است این کوبیدن‌ها بر صفحۀ گوشی ضرری جز سابیده شدن نوک انگشتان دست و استهلاک صفحه لمسی گوشی ندارد و نمی‌تواند دارایی کسی را بر باد بدهد. روزگار ارز دیجیتال هر بدی‌ای داشته باشد از این بابت خوب است که لازم نیست به‌خاطر نشان‌دادن شم اقتصادی، و هنر ظریف پول‌دار شدن، تا کشور دیگری بروید و سر آخر هم دست از پا درازتر برگردید. یک گوشی موبایل، اینترنت و البته فیلترشکن نیاز است و در آخر هم همان چیزی که نود درصد ما ایرانی‌ها داریم؛ امید به پول‌دار شدن یک‌شبه!

کد خبر: ۲۸۹٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha