۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
تدوین برنامه‌های سه سطحی برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای کشور
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور عنوان کرد

تدوین برنامه‌های سه سطحی برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه‌های تامین آب در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شده و نگرانی از بابت تامین آب در شهرها و روستاهای کشور وجود ندارد.

به گزارش بازار، هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: خوشبختانه در ابتدای سال بارش‌های خوبی را در سطح کشور داشیتم، اما با این وجود با برنامه ریزی که از مهر سال گذشته انجام شد، برای تمام شهرها و روستاهای کشور برنامه‌های تامین آب اضطراری تعریف شد.

او افزود: بعضی از استان‌های کشور بارش مناسبی را در سدها نداشتند و در این استان‌ها و شهرها نیز برنامه‌های تامین آب اضطراری در قالب حفر و تجهیز چاه ایجاد ایستگاه پمپاژ مخازن نیز اجرا شده است و هیچ نگرانی بابت تامین آب شرب و بهداشت شهرها و روستاها نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در خصوص استان خراسان رضوی و سد دوستی که موجودی مناسبی در هفته‌های گذشته نداشت گفت: برنامه تامین آب شرب کلانشهر مشهد هم از نظر تامین آب زائران و مجاورین حرم مطهر امام رضا(ع) یکی از اولویت‌های وزارت نیرو بود و برنامه‌های متعددی در قالب طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده و در حال اجرا است. در هفته‌های گذشته نیز به جهت بارش‌هایی که داشتیم، سد دوستی نیز وضعیت مناسبی پیدا کرده است.

امینی در پاسخ به اینکه چه میزان از موجودی سدها قابل استفاده است گفت: بهره برداری از آب سدها بستگی به حجمی که اصطلاحا مُرده نامیده می‌شود دارد. با توجه به تکنولوژی‌ها و روش‌های تصفیه آبی که داریم می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های سدها استفاده کنیم مگر اینکه به رسوب و حجم مرده سدها برسیم.

کد خبر: ۲۸۹٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha