۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
مجوز فعالیت پلتفرم های فروش دارو تصویب شد
رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار:

مجوز فعالیت پلتفرم های فروش دارو تصویب شد

سیاح، رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: مجوز فعالیت پلتفرم های فروش دارو در هئیت مقررات زدایی تصویب و صادر شده است.

به گزارش بازار، امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی‌ و دارایی گفت: بر اساس توافق به‌عمل‌آمده، سازمان غذا و دارو تا زمان ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط، شکایات خود از سکوهای فروش دارو را پیگیری نخواهد کرد.

سیاح اظهار کرد: پلتفرم‌ها و سکوهای توزیع دارو از هیئت مقررات‌زدایی خواسته بودند شرایط کار آنها قانونمند شود و سازمان غذا و دارو به جای شکایت، وارد فاز تنظیم‌گری و تعیین حدوحدود برای فعالیت آنها شود.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار بیان کرد: سکوهای (پلتفرم‌های) دارای مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی یا سایر مراجع صدور مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانند در حوزه عرضه دارو از داروخانه‌های دارای مجوز معتبر و تحت نظارت سازمان غذا و دارو به مصرف‌کننده‌ نهایی فعالیت کنند و نیازی به اخذ مجوز جدید ندارند.

وی اظهار کرد: سازمان غذا و دارو مکلف است دستورالعمل نظارت بر فرایند فعالیت و همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌ها (برای رسیدن دارو از داروخانه به مصرف‌کننده نهایی) را طی چهار ماه تدوین و ابلاغ کند.

او بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است مجوز فروش آنلاین دارو توسط شرکت‌های توزیع‌کننده به داروخانه‌ها و نیز دستورالعمل به‌کارگیری خدمات سکوها توسط شرکت‌های توزیع‌کننده را طی چهار ماه ابلاغ کند.

کد خبر: ۲۸۹٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha