۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
فاصله هوایی استانبول تا تهران

فاصله هوایی استانبول تا تهران

یکی از سوال‌هایی که ممکن است قبل از هر سفری برای شما پیش بیاید، این است که فاصله مبدا تا مقصد چقدر است و چه مدت زمانی طول می‌کشد تا به مقصد برسید.

به گزارش بازار، یکی از سوال‌هایی که ممکن است قبل از هر سفری برای شما پیش بیاید، این است که فاصله مبدا تا مقصد چقدر است و چه مدت زمانی طول می‌کشد تا به مقصد برسید. دانستن جواب این سوال به همه ما کمک می‌کند که در برنامه‌ریزی‌ برای گشت‌وگذار در شهر مقصد، رزرو هتل یا تنظیم قرارهای کاری بهتر تصمیم بگیریم. اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید، پیشنهاد می‌شود که قبل از سفر اطلاعات جامعی درباره این شهر مانند فاصله هوایی استانبول تا تهران بدانید. در این صورت در موقع برنامه‌ریزی برای تهیه بلیط استانبول به تهران و برعکس به شکل بهتری تصمیم خواهید گرفت تا به سایر کارهای روزمره خود نیز برسید. در ادامه کمی بیشتر این موضوع را باهم ارزیابی می‌کنیم.

فاصله استانبول تا تهران چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که فاصله این دو شهر از هم از نظر هوایی، زمینی و ریلی باهم تفاوت‌های زیادی دارند. اگر قصد دارید با هواپیما بین این دو شهر تردد کنید، باید بدانید که فاصله هوایی استانبول تا تهران حدود ۲۰۴۱ کیلومتر است. بنابراین بعد از تهیه بلیط استانبول به تهران و سوار شدن به هواپیما باید زمانی حدود سه ساعت برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرید. البته مدت زمان رسیدن به تهران به عوامل مختلفی مانند شرایط جوی و هوایی، نوع شرکت هواپیمایی و ایرلاین و مواردی دیگر بستگی دارد. اما به صورت کلی مدت زمان سه ساعت عددی تقریبی است که در این سفر طی خواهید کرد.

فرودگاه مبدا و مقصد در سفر استانبول به تهران

فرودگاه مبدا و مقصد در سفر استانبول به تهران

بر اساس اینکه در کشور ترکیه و شهر استانبول کدام فرودگاه را برای سفر انتخاب کرده باشید، فرودگاخ مبدا متفاوت خواهد بود، اما در بیشتر موارد فرودگاه آتاتورک استانبول بیشترین کاربرد را در سفر بین این دو شهر دارد. درعین‌حال موقع رسیدن به تهران نیز فرودگاه امام خمینی به‌عنوان فرودگاه مقصد در نظر گرفته شده که هواپیما در زمین آن فرود می‌آید.

عوامل موثر در تغییر زمان رسیدن

همانطور که بیان شد باید زمانی حدود سه تا سه ساعت و نیم برای پرواز بین این دو شهر در نظر بگیرید. اما نوع هواپیما، شرایط آب‌وهوایی و جغرافیایی و نوع ایرلاین می‌تواند در زمان رسیدن موثر باشد. در حال حاضر ایرلاین‌های مختلف ایرانی، ترکی و عربی در مسیر دو شهر استانبول به تهران فعال هستند و هرکدام امکانات و خدمات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. انتخاب نوع هواپیما از هر ایرلاینی هم در مدت زمان رسیدن می‌تواند موثر باشد. علاوه بر آن اتفاقات غیرمترقبه مانند نقص فنی ممکن است سفر را به تعویق بیاندازد و در مدت زمان رسیدن وقفه ایجاد کند.

مزایای سفر هوایی به استانبول

خوشبختانه در حال حاضر امکان انتخاب نوع سفر از نظر زمینی، ریلی و هوایی بین دو شهر استانبول و تهران وجود دارد. هرکدام از این روش‌های سفر مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما سفر هوایی مزایای و ویژگی‌های رفاهی بیشتری برای مسافران فراهم می‌کند. در ادامه به این موارد اشاره می‌شود.

سرعت حرف اول را می‌زند!

ازجمله مواردی که مزیت سفر هوایی به استانبلو را توجیه می‌کند این است که در سفر هوایی با سرعت زیاد و در مدت زمانی بسیار محدود می‌توانید سفر خود را به پایان برسانید. اگر جزء افرادی هستید که علاقه زیادی به مسیر سفر ندارید یا اینکه برای امور تجاری و کاری سفر می‌کنید، انتخاب مسیر هوایی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این درحالی است که در سفر زمینی و ریلی باید وقت زیادی در نظر بگیرید.

راحتی بیشتر در سفر

راحتی بیشتر در سفر

پرواز در مقایسه با سایر روش‌های سفر، راحتی بیشتری را برای ما به ارمغان می‌آورد. این زمانی زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بخواهیم همراه با کودکان و سالمندان سفر کنیم. اگرچه انتخاب روش سفر ریلی، زمینی یا با خودروی شخصی خاطرات جذابی برای ما ایجاد خواهد کرد؛ اما باید سختی‌های بیشتری را در مسیر به جان بخریم. علاوه بر آن در سفر با خودروی شخصی نگرانی‌هایی مانند دسترسی به پارکینگ، نقشه راه و مانند اینها ایجاد می‌شود که در سفر هوایی خبری از آن‌ها نیست.

حمل و نقل آسان و بی دردسر

جالب است بدانید که شهر استانبول در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه دارای مزیت ویژه است و به‌عنوان دروازه ورود به شرق مدیترانه شناخته می‌شود. این موضوع نیز باعث شده که امکانات و خدمات مناسبی برای آن درنظر گرفته شود. ازجمله این موارد داشتن فرودگاه بین‌المللی بزرگی است که مسافران را قادر می‌سازد خیلی راحت به سایر شهرها و مناطق ترکیه و حتی کشورهای دیگر سفر کنند. این در حالی است که در سفر زمینی و ریلی چنین امکانی وجود ندارد و باید مسافت و وقت بیشتری برای سفر به سایر شهرهای ترکیه در نظر بگیرید.

داشتن فرودگاهی با امکانات مناسب

استانبول فرودگاه بزرگ آتاترک را در دل خود جای داده که امکانات کاملی برای مسافران در آن وجود دارد. این فرودگاه دارای سرویس بهداشتی مناسب، رستوران‌های متعدد، فروشگاه‌ها و خدمات تفریحی مختلف است. به همین دلیل در مدت حضور در فرودگاه به راحتی می‌توانید نیازهای رفاهی خود را برطرف کنید و وقت بگذرانید.

محدودیت‌های سفر هوایی

اگرچه سفر به استانبول با هواپیما راحتی و رفاه بیشتری برای ما فراهم می‌کند. اما نمی‌توان محدودیت‌های آن را نادیده گرفت. ازجمله این موارد باید به محدودیت در میزان بار همراه مسافران اشاره کرد. هر مسافر بر اساس نوع کلاس پروازی که انتخاب کرده فقط تا مقدار خاصی امکان همراه داشتن بار دارد و برای بارهای اضافی باید هزینه بپردازد. این در حالی است که در سفر زمینی و ریلی چنین محدودیتی تقریبا وجود ندارد.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha