۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
سهام بانک ملت فعلا از نرخ تورم عقب افتاد|  سهام وبملت را بفروشیم یا منتظر سود باشیم؟
تحلیل تکنیکال سهام وبملت

سهام بانک ملت فعلا از نرخ تورم عقب افتاد| سهام وبملت را بفروشیم یا منتظر سود باشیم؟

بازدهی سهام بانک ملت با نماد وبملت در پنج ساله اخیر 1200 درصد بوده است و با توجه به تحلیل صورت گرفته بنظر میرسد بازدهی خوبی نداشته باشد.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت بانکداری به دلیل ماهیت اعتباری بودن و یکی از منابع اصلی گردش نقدینگی در اقتصاد کشور یکی از صنایع مهم کشور و همچنین بازار بورس محسوب میشود که شرکت های نسبتا بزرگی هم دارد و سهام آن را قبل از خرید و فروش حتما باید از لحاظ تکنیکال نمودارها و متریک های فاندامنتال بررسی کرد. ارزش بازار بانک ملت با نماد وبملت در بازار بورس، مبلغ ۱۵۱ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان میباشد که در حال حاضر ۴۳ میلیارد تومان ارزش معاملات دارد و این نشان میدهد وبملت تاثیر زیادی میتواند بر شاخص صنعت بانکداری بگذارد. قبلا به تحلیل بنیادی و تکنیکال بلند مدت سهام این بانک پرداختیم و در ادامه قرار بر این است که تحلیل تکنیکال کوتاه مدت این سهم را بررسی کنیم تا سرمایه گذاران با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.


تاریخچه عملکرد قیمت
قیمت سهام وبملت در آبان ماه ۱۴۰۲ همزمان با رشد بازار بورس توانست با افزایش ۲۱۴ درصدی از محدوده ۸۶ تومان به ۲۷۰ تومان برسد که پس از ایجاد یک سقف تاریخی در آن ناحیه با اصلاح ۲۳.۵ درصدی مواجه شده است که در حال حاضر حمایت کوتاه مدت ۲۱۵ تومان را از دست داده و در محدوده ۲۰۷ تومان قرار دارد و در ۱۱ ماه اخیر در نوسان درون یک محدوده در حال رنج کشی است.

۱- بازدهی یکسال : منفی ۲۳.۵ درصد
۲- بازدهی سه سال : مثبت ۱۷۵ درصد
۳- بازدهی پنج سال : مثبت ۱۲۰۰ درصد


تحلیل تکنیکال قیمت
همانطور که گفته شد، قیمت حمایت کوتاه ۲۱۵ تومان را از دست داده است و می تواند در صورت ادامه روند نزولی تا کف اثبات شده ۱۸۰ تومان هم برسد اما با حفظ آن میتواند تا اهداف ۲۷۰ و ۴۰۰ تومان رشد کند؛ در غیر اینصورت اگر حمایت ۱۸۰ تومان هم در صورت جو منفی بازار از دست برود، ریزش عمیق تر خواهد شد و در آن صورت پیشنهاد میشود سهام خود را فروخته و در سایر بازار ها سرمایه گذاری کنید تا بیش از این فرصت ها از دستتان نرود و با این تورم سرمایه تان نخوابد! با این حال قیمت با پس گرفتن حمایت از دست رفته ۲۱۵ تومان میتواند مجددا در مدار صعود قرار بگیرد و با عبور از ۲۷۰ تومان نیز، هدف میان مدت ۴۰۰ تومان در دسترس خواهد بود.

سهام بانک ملت فعلا از نرخ تورم عقب افتاد|  سهام وبملت را بفروشیم یا منتظر سود باشیم؟

خلاصه پیش بینی ها
۱- برآورد بازدهی : ۹۲ درصد
۲- برآورد ریسک : ۱۵ درصد
۳- کف اثبات شده : ۱۸۰ تومان
۴- حساسیت به تورم : نسبتا کم

کد خبر: ۲۸۹٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha