۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
حاکمیت شرکتی در رتبه‌بندی ناشران بورسی لحاظ خواهد شد
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس:

حاکمیت شرکتی در رتبه‌بندی ناشران بورسی لحاظ خواهد شد

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: حتما امسال در بحث رتبه‌بندی، ناشران حاکمیت شرکتی را لحاظ خواهیم کرد.

به گزارش بازار، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل بحث حاکمیت شرکتی ۱۸ مهرماه سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات مدیره سازمان رسید. در آذر ماه ۱۴۰۱ به ناشران اوراق بهادار و موسسات حسابرسی برای اجرا و نظارت این موضوع ابلاغ شد و به تازگی هم منشور کمیته ریسک و کمیته انتصابات به شرکت‌ها ابلاغ شده است؛ بر این اساس از نظر قوانین و مقررات تمام آنچه نیاز بود ابلاغ شده و ناشران باید از ابتدا دستورالعمل حاکمیت شرکتی را رعایت کنند.

او افزود: بر اجرای حاکمیت شرکتی نظارت خواهیم کرد و یک سری چک لیست‌هایی را بر میزان اجرای حاکمیت شرکتی از سوی ناشران اوراق بهادار تهیه کردیم و در اختیار مؤسسات حسابرسی قرار دادیم که مؤسسات آنها را تکمیل کرده و میزان رعایت حاکمیت شرکتی را توسط هر ناشر به ما اطلاع دهند.

این مقام مسئول اظهار کرد: حتما امسال در بحث رتبه‌بندی، ناشران حاکمیت شرکتی را لحاظ خواهیم کرد و اگر ناشری بحث حاکمیت شرکتی را رعایت نکند گزارش تخلفاتی تهیه و به مرجع رسیدگی تخلفات ارسال و بر اساس تخطی از مفاد، برخورد لازم انجام خواهد شد.

او در نهایت می‌گوید: حاکمیت شرکتی نظام راهبری صحیح و درست یک شرکت را تشریح می‌کند و اجرای درست آن منجر به صرف و صلاح همه سهامداران و ذی‌نفعان می‌شود؛ بر این اساس برای ما از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha