۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است

تبریز-سرپرست استانداری آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس را نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دانست و گفت: وجود راه‌های مناسب باعث می‌شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.

به گزارش بازار، تراب محمدی در آیین افتتاح سه کیلومتر از باند دوم بزرگراه جلفا- مرند با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، افزود: یکی از حلقه های مفقوده مناظق آزاد علی الخصوص این نقطه، شریان های ارتباطی است که اگر از ابتدای تشکیل این منطقه احداث و بهره برداری می شد، بسیاری از مشکلات موجود تا به امروز حل شده بود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت های فراوانی است، گفت: ظرفیت گردشگری موجود در این منطقه به تنهایی برای پیشرفت و توسعه آن کافی است.

محمدی ادامه داد: منطقه آزاد ارس یکی از بزرگترین مناطق آزاد موجود در کشور بوده و از نظر وسعت نیز در رتبه اول قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به وجود سه محدوده خداآفرین، نوردوز و ارس در این منقطه، وجود راه های ارتباطی باعث می شود گردشگران زیادی در این منطقه حضور پیدا کنند.

محمدی به ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ارس اشاره کرد و اظهار کرد: وجود اماکن گردشگری همچون کلیسای سنت استپانوس و ژئوپارک ارس در شهرستان جلفا، گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه جذب می کند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه در این منطقه صنایع بزرگی احداث شده و در حال احداث است، نیازمند راه ارتباطی هستیم که بخشی از آن به طول ۳ کیلومتر در دست ساخت بوده و امیدواریم ۶ کیلومتر باقی مانده نیز سریعا تعیین تکلیف شود.

محمدی تاکید کرد: این جاده یکی از کریدورهای مهم کشور است و با توجه به اینکه به کریدور استراتژیک ارس متصل خواهد شد، در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که از نظر ارتباطات مشکلی وجود نداشته باشد و نیازمند احداث ۶ کیلومتر بعدی نیز هستیم تا میزات تصادفات نیز کاهش پیدا کند.

وی افزود: نقاط حادثه خیز در مسیر مرند و تبریز نیز باید اصلاح شوند تا گردشگران و سرمایه گذاران با آسودگی خاطر و ایمنی رفت و آمد داشته و شاهد پیشرفت و توسعه منطقه و همچنین شهرهای موجود در مسیر باشیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: در راستای محرومیت زدایی روستاهای مرزی نیز باید تلاش کنیم.

استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است

مجید کیانی نیز در آیین افتتاح ۳ کیلومتر از باند دوم محور جلفا - مرند اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد و باند دوم محور جلفا - مرند جزو پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار این منطقه بود که باید سال‌ها قبل مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم محور جلفا - مرند در تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس بود که ۲۲ کیلومتر آن در دولت‌های قبل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و ۶ کیلومتر آن سال گذشته در دولت شهید رئیسی افتتاح شد و ۳ کیلومتر نیز امروز زیر بار ترافیک می‌ماند و ۳ کیلومتر باقیمانده نیز در سالجاری افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از 3 میلیون خودرو با پلاک غیربومی و غیرتکراری از مسیر جاده جلفا - مرند به منطقه آزاد ارس وارد شده‌اند، تصریح کرد: این رقم اهمیت این جاده و لزوم تکمیل آن را بیش از قبل نموده است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت منابع، به دلیل انتفاع اهالی منطقه، سرمایه‌گذاران و گردشگران، تکمیل این جاده در دستور کار سازمان قرار دارد و به عنوان مهم‌ترین پروژه عمرانی ارس دنبال می‌شود.

کیانی در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، یادآور شد: در احداث این جاده تداخلی با املاک ارتش وجود داشت که شهید آیت‌الله آل‌هاشم نقش بسزایی در رفع معارض و ادامه عملیات اجرایی احداث آن ایفا نمودند.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha