۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
آذربایجان شرقی جزو استان های پیشرو در زمینه اجرای الگوی ملی کشت است
در گفت و گو با بازار تشریح شد؛

آذربایجان شرقی جزو استان های پیشرو در زمینه اجرای الگوی ملی کشت است

تبریز- پورمیدانی، عضو هیئت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و ناظر میدانی الگوی کشت کشور گفت: آذربایجان شرقی جزء استانهای پیشرو در زمینه اجرای الگوی ملی کشت است.

عباس پورمیدانی در در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه و ۷۵ درصد از اهداف ابلاغی الگوی کشت در اولین سال ابلاغ محقق شده است گفت: در زمینه اجرای الگوی کشت نیز مانند هر پروژه میدانی باید میزان تحقق اهداف را مشخص کنیم و نظارت داشته باشیم.

وی ادامه داد: نظارتی که در زمینه الگوی کشت انجام می شود علاوه بر نظارت، با هدف احصاء مشکلات و موانع نیز انجام می شود تا چالش ها و مشکلات فنی را پیدا کنیم و به محققان منعکس کنیم تا آنها راه حلی برای این چالش های پیدا کنند و مجدداً ما این راه حل ها را به بهره برداران، کارشناسان پهنه و کشاورزان منعکس کنیم.

ناظر میدانی الگوی کشت کشور با اشاره به ظرفیت های استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی محل استقرار مرکز تحقیقات دیم کشور است و مرکز تات در استان نیز بسیار فعال است. ارتباط بسیار خوبی بین واحدهای اجرایی و مرکز تحقیقات وجود دارد و به همین دلیل مشکلات به خوبی در آذربایجان شرقی احصا شده و راه حل این مشکلات نیز دریافت شده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha