۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
انجام ۱۰۰ هزار بازرسی حوزه مسکن در دولت شهید رئیسی

انجام ۱۰۰ هزار بازرسی حوزه مسکن در دولت شهید رئیسی

مشاور وزیر راه و شهرسازی از انجام ۱۰۰ هزار بازرسی بخش مسکن در دولت شهید آیت‌الله رئیسی خبر داد و گفت: جلسات شورای عالی مسکن جلسات ماحصل حضور ۲۰۰ مدیر تراز اول کشور و جمع‌بندی نظرات آنهاست.

به گزارش بازار، جواد سادات‌فریزنی یادآور شد: در دولت سیزدهم، شورای عالی مسکن از مهمترین شوراهای عالی بود که ۱۶ جلسه با حضور رییس جمهور شهید و یک جلسه بدون حضور وی تشکیل شد. اعضای اصلی شورای عالی مسکن در جلسه هفدهم تاکید ویژه داشتند تا این شجره طیبه ای که در دولت سیزدهم با همت رییس جمهور تشکیل شد، تداوم یابد.

وی ادامه داد: جلسات شورای عالی مسکن بعد از تشکیل جلسات شورای مسکن استان برگزار می شد و این جلسات ماحصل حضور ۲۰۰ مدیر تراز اول کشور و جمع بندی نظرات آنها بوده است.

وی با بیان این‌که آیت‌الله رئیسی همواره بر برگزاری جلسات شورای عالی مسکن تاکید بسیار زیادی داشته اند، گفت: هر جلسه از جلسات شورای عالی مسکن به موضوعات خاص از جمله مسکن محرومان و اعضای کمیته امداد و بهزیستی، مسکن فرهنگیان، مسکن نیروهای مسلح و... اختصاص می‌یافت.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن همواره یکی از پیچیده‌ترین کارهای عمرانی کشور به شمار می‌رود، گفت: در حوزه مسکن، از موضوع تامین زمین، عملیات اجرایی، گرفتن پروانه‌های مختلف ساختمانی همه و همه در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گرفت. شهید رییسی در سفرهای استانی که انجام می داد در شهرهای جدید در کنار تحویل مسکن به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکونی هم توجه ویژه ای داشت.

وی بیان کرد: ۲۰۰ تا ۳۰۰ مدیر ارشد در سطح مدیران در سطح استان ها مسئول بررسی و اجرایی کردن مصوبات شورای عالی مسکن بودند.

سادات گفت: بحث ساماندهی بازار زمین و مسکن یکی دیگر از موضوعاتی بود که همواره در جلسات شورای عالی مسکن پیگیری می‌شد به طوری که از طریق همین بررسی ها در شورای عالی مسکن بیش از ۱۰۰ هزار بازرسی انجام شد.

وی افزود: جلسات شورای عالی مسکن به حدی اثر گذار در حوزه مسکن و پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار گرفته بود که تبدیل به قرارگاه نهضت ملی مسکن شد و تمامی مسائل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در آن مورد بررسی قرار می گرفت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: پیگیری پرداخت مالیات از خانه های خالی و همچنین پیگیری پرداخت مالیات از بانک های متخلف از جمله مسائلی بود که در این جلسات بررسی شد.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha