۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
واردات خودرو شتاب گرفت

واردات خودرو شتاب گرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه واردات خودرو امسال شتاب گرفته است در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک گفت: بنای دولت این است که طرح کالابرگ ادامه یابد.

به گزارش بازار، داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مصوبه جدید دولت در خصوص طرح کالابرگ الکترونیک گفت: بنای دولت این است که طرح کالابرگ ادامه یابد و بر این اساس ۲۰همت اعتبار در بخش هدفمندی یارانه ها به این حوزه تخصیص داده شد.

وی افزود: وزارت تعاون، طبق قانون بایستی در سال جدید نسبت به پایش یارانه بگیران اقدام کند و از این حوزه نیز میتوان بر روی افزایش منابع پرداخت یارانه نقدی و کالا برگ حساب کرد. امسال حدود ۱۳.۵ همت برای کالا برگ هزینه صورت گرفته و در نیمه دوم سال قبل نیز ۳۰همت برای این طرح اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه، حدود ۳۰همت برای حسابهای پیشرفت و عدالت اختصاص یافته است، گفت: این منابع با منابع بانک تلفیق شده و برای پرداختهای حمایتی در تولید وخرد و متوسط بکارگیری خواهد شد.

منظور گفت: در نیمه فروردین فروش گندم به دولت آغاز شده است. منابع هدفمندی در طول سال محقق می‌شود اما این پرداخت باید در ابتدای سال انجام شود بر این اساس مجوزهایی اخذ شد تا پرداخت مطالبات گندم کاران از دو روز آینده آغاز شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص واردات بنزین گفت: طبق مجوزهای صادر شده وزارت نفت در خصوص تنظیم به موقع درباره تامین بنزین و... وظیفه دارد. سال قبل تهاتر فرآورده های نفتی در همین راستا انجام شد تا نیازمندی به بنزین در مقاطع مختلف سال مرتفع شود. بر این اساس از راهکار تهاتر برای تامین بنزین استفاده شده است.

وی در خاتمه با اشاره به افزایش شتاب واردات خودرو در سال جاری گفت: تنظیم گری بازار خودرو توسط وزارت صمت در حال انجام است. به تازگی نیز ثبت نام خودروهای برقی آغاز شده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha