۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
تسهیلات مسکن برای محرومین؛ وام ۴۰۰ میلیون تومانی ابلاغ شد

تسهیلات مسکن برای محرومین؛ وام ۴۰۰ میلیون تومانی ابلاغ شد

بانک مرکزی تسهیلات مسکن محرومین با سقف فردی ۴۰۰ میلیون تومان را به بانک های عامل ابلاغ کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: بانک مرکزی تسهیلات مسکن محرومین با سقف فردی ۴۰۰ میلیون تومان را به بانک های تجارت، رفاه کارگران، مسکن، ملت، صادرات، سپه، ملی ایران، پارسیان و کشاورزی ابلاغ کرد.

مشمولان این تسهیلات دهک های اول تا سوم درآمدی هستند. در مجموع ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به تسهیلات ویژه مسکن محرومین، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص پیدا می کند.

بانک مرکزی همچنین تأکید کرده که حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه نیز به بانک مرکزی ارسال شود.

طبق تبصره ماده ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ بنا شده ۲۰۰ همت به تسهیلات ویژه مسکن محرومین، وام ازدواج و تسهیلات فرزندآوری اختصاص پیدا کند.

بانک مرکزی سهم مسکن محرومان را از این ۲۰۰ همت مشخص و به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است. وزیر راه و شهرسازی معتقد است که ابلاغ ضوابط تسهیلات مسکن محرومان و آغاز پرداخت این تسهیلات می تواند به سرعت ساخت و ساز واحدهای مسکونی کمک کند.

بذرپاش قبلا گفته بود: اگر به هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون تومان به شکل قرض الحسنه تزریق شود، ساخت مسکن شتاب خیلی خوبی پیدا می کند. این موضوع را به خصوص در نقاط شهری می توان مشاهده کرد.

تسهیلات مسکن برای محرومین؛ وام ۴۰۰ میلیون تومانی ابلاغ شد

کد خبر: ۲۸۹٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha