۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
تداوم روند افزایش دما در کشور

تداوم روند افزایش دما در کشور

سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده باران در برخی استان‌ها از جمله تهران طی امروز تا سه‌شنبه خبر داد و برای استان‌های ساحلی جنوب و شمال کشور هشدار صادر کرد.

به گزارش بازار، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز شنبه در برخی مناطق اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر،‌ رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف حاکم است.

روز دوشنبه در برخی مناطق سواحل غربی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

روز سه‌شنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل، از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از بعدازظهر یکشنبه تا سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید،‌ خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روی می‌دهد.

از اواخر وقت امروز تا دوشنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و سه‌شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.

هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل(با تاکید بر استان‌های مازندارن و گلستان)

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ و یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان، در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در تردد شناورها و فعالیت‌های فراساحلی.

توصیه: منع شنا و فعالیت‌های تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه‌های مختلف

هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

زمان پایان: اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج‌فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در شرق خلیج فارس.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج‌فارس.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی، فراساحلی، سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha