۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
تثبیت تولید گوشت مرغ؛ الگویی برای بازسازی زنجیره تولید گوشت قرمز
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تثبیت تولید گوشت مرغ؛ الگویی برای بازسازی زنجیره تولید گوشت قرمز

وزیر جهادکشاورزی تثبیت و یکنواختی تولید گوشت مرغ و اجرای برنامه زمان‌بندی صادرات این محصول در ماه‌های اخیر را الگویی برای بازسازی زنجیره تولید گوشت قرمز دانست.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در جلسه قرارگاه امنیت غذایی از اختصاص منابع مالی بانک عامل و خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و بازسازی گله مولد در افزایش تولید گوشت قرمز ، برنامه دردست اجرای معاونت امور تولیدات دامی است.

وی افزود: توسعه دامپروری کشور در مقیاس صنعتی و خرد، برنامه اصلی وزارت جهادکشاورزی در بخش دام است و منابع مالی برای اقدامات ترمیمی در اختیار معاونت امور تولیدات دامی قرار می‌گیرد.

وزیر جهادکشاورزی ضمن تاکید بر توفیقات بزرگ مدیریت کلان کشاورزی با مشارکت فعال تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در تولید و بازاررسانی گوشت مرغ یادآور شد: گزارش جوجه ریزی واحدهای تولیدی سراسر کشور از تداوم و یکنواختی تولید گوشت مرغ خبر می‌دهد و این ثبات نتیجه هماهنگی و همکاری دولت و مردم برای اجرای برنامه جامع زنجیره تولید مرغ در کشور است.

نیکبخت، فعالیت‌ های یک سال اخیر در ترمیم زنجیره تولید مرغ، مرغ اجداد و مادر، تامین نهاده و جلب اعتماد تشکل‌های تولیدی در تثبیت تولید و بازاررسانی بخش طیور را موفقیت‌آمیز دانست و تولیدات محتوایی روابط‌عمومی در انعکاس اقدامات انجام شده برای جامعه را امیدبخش خواند.

وی بر آگاهی‌بخشی مردم نسبت به مسیر دشوار طی شده و نقش نظارتی و سیاست‌گذاری دولت تاکید کرد و گفت: حضور و مشارکت بخش خصوصی در قرارگاه‌ها، گواه این امر است که وزارتخانه متبوع سیاست‌های حمایتی خود را هم‌راستا با برنامه‌ریزی اجرایی تشکل‌ها تنظیم می‌کند.

وزیر جهادکشاورزی، جهش تولید و گنجاندن اهداف صادراتی در برنامه تولید را عامل فراوانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی عنوان و بر فرآوری محصولات صادراتی برای افزایش ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتر تاکید کرد.

نیکبخت کیفیت، کمیت، تداوم و مطالبه سود کم را راهکار ورود به بازارهای صادراتی برشمرد و اظهار داشت: به کارگیری مکانیزم تعهد و پایه ارزی در حمایت از صادرات ضروری است.

وی بر تعدد و تنوع مقاصد صادراتی تاکید کرد و گفت: گذاشتن همه کالاها در یک سبد، ریسک آسیب و از دست دادن فرصت‌ها را افزایش می‌دهد ، صادرکنندگان ایرانی باید با فعال کردن ۱۵ همسایه پیرامونی از فرصت‌های متنوع صادراتی بهره‌مند شوند.

براساس گزارش وزارت جهادکشاورزی در این جلسه گزارش جوجه ریزی، تولید و صادرات تخم‌مرغ و بررسی وضعیت واحدهای پرواربندی دام ارایه شد.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کوثر IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      0 0
      با سلام و تحیت وقتی دولت در ابتدا ارز گوشت وارداتی را ارز نیمایی قرار میدهد،!!! میخواهید گوشت گران نشود؟؟؟!!!! و وقتی که سخنگوی دولت اعلام میکند که ما تصمیم گرفتیم که گوشت را از اولویت ارز دولتی در آوریم و آنرا ارز نیمایی بدهیم !!! مشخص است که گوشت گران می‌شود!!! یعنی باعث و بانی گرانی ، در درجه اول دولت محترم است!!! آدرس غلط دادن که خیلی سخت نیست!!! مسیر را باید از ابتدا درست کرد. ولله الحمد