۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
خاصیت معجزه آسا گردو گردو و زنیان

خاصیت معجزه آسا گردو گردو و زنیان

گردو و زنیان ترکیب معجزه آسایی از مواد مغذی هستند که در افزایش سلامتی موثرند.

به گزارش بازار، گردو و زنیان ترکیب معجزه آسایی از مواد مغذی هستند که در افزایش سلامتی موثرند.زنیان یک گیاه و گردو یک مغز مقوی است که در تنظیم کلسترول, کاهش قند خون و بسیاری دیگر از بیماری ها تاثیرگذار است.مصرف هر دو زنیان و گردو در کنار یکدیگر می تواند برای بدن سلامتی را به همراه داشته باشد.

از طرفی مغزها از مهم ترین خوراکی ها در افزایش سیستم دفاعی بدن هستند.گردو با چربی اشباع نشده و ویتامین های مفیدی که دارد به سلامت بدن کمک کرده و موجب کاهش بیماری ها و کنترل قند خون و کلسترول می شود.در ادامه به نقل از نهالستان نوین گردو به خواص گردو با زنیان می پردازیم.

 خواص گردو وزنیان

زنیان از گیاهانی است که مصرف آن می تواند خاصیت فراوانی را به همراه داشته باشد.در ادامه به برخی از خواص زنیان پرداخته ایم:

  • سلامت رحم

ترکیب دو گیاه زنیان و رازیانه می تواند در پاکسازی و سلامت رحم موثر باشد.هر دو این گیاه به تنظیم هورمون ها و در نتیجه تنظیم قاعدگی کمک می کند.

می توانید زنیان را با مقداری آب بجوشانید و در هفته یک تا دو بار میل کنید.

  • سلامت کبد

زنیان با خاصیت بالایی که دارد در سلامت کبد موثر است.این گیاه را می توان با زیره ترکیب و نوش جان کرد.اثربخشی این دو گیاه در بدن بسیار بالاست و موجب بهبود عملکرد کبد و سلامت آن می شود.

  • سلامت پوست

زنیان با خاصیت ضدباکتریایی که دارد موجب کاهش آکنه و جوش می شود.برخی از افراد پودر شده زنیان را با مواد سرد مثل ماست یا خیار ترکیب کرده و مصرف می کنند.با توجه به خواص زنیان مصرف آن به صورت موضعی بر روی پوست برای درمان قارچ ها موثر است.

  • سلامت دستگاه گوارش

گردو و زنیان ترکیبی بی نظیر برای سلامت دستگاه گوارش هستند که به بهبود ورم معده کمک می کند.این ترکیبات موجب تسکین عملکرد مشکلات معده می شود.با فیبر موجود در گردو و ترکیبات گیاهی زنیان مصرف آن به درمان یبوست و پیشگیری از آن کمک می کند.

  • کاهش وزن و لاغری

گردو و زنیان هر دو دارای فیبر هستند که موجب سوخت و ساز بدن شده و مصرف ان قبل از غذا موجب می شود تا فرد احساس سیری کرده و در نهایت کاهش وزن را به همراه دارد.

مضرات مصرف گردو با زنیان

تا بحال گزارشی از خطرناک بودن مصرف گردو با زنان نبوده است اما بطور کلی توصیه می شود در میزان مصرف این دو خوراکی احتیاط کرد تا آلرژی و حساسیتی را به دلیل طبع گرمی که دارد نداشته باشید.

سخن پایانی خواص گردو با زنیان

داشتن یک برنامه غذایی سالم در کنار ورزش می تواند در افزایش سلامتی و بهبود عملکرد بدن و در نتیجه داشتن عمر طولانی موثر باشد.مصرف مغزیجات از جمله گردو در کنار برخی از گونه های گیاهی مثل زنیان به دلیل سلامت بدن توصیه می شود.

ترکیب گردو با زنیان موجب سلامت پوست کبد افزایش سیستم دقاعی بدن و تنظیم قاعدگی در خانم ها می شود.

منبع خبر : https://gerdo.pro/blog

کد خبر: ۲۸۹٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha