۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
استفاده از ظرفیت روستاهای واقع در حاشیه و حریم شهرهای زنجان برای ساخت مسکن ملی
استاندار زنجان اعلام کرد؛

استفاده از ظرفیت روستاهای واقع در حاشیه و حریم شهرهای زنجان برای ساخت مسکن ملی

زنجان- استاندار زنجان گفت:در سیاست های ابلاغی شورای مسکن کشور بر تامین زمین برای مسکن حمایتی دولت از ظرفیت روستاها استفاده شده و ما می توانیم از ظرفیت روستاهای واقع در حاشیه و حریم شهرها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در محل استانداری زنجان، به تکلیف برنامه جهش تولید در حوزه های مختلف با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: این برنامه ها نیاز به بازنگری دارد که تحقق نهایی آن چشم انداز بهتری را در مسیر توسعه استان فراهم می کند.

وی ابراز داشت: یکی از هدفگذاری های رشد متغیرهای کلان استان در حوزه کشاورزی است و هدفگذاری رشد این حوزه در سال جاری ۴.۳۹ دهم درصد تعیین شده که هر چند رقم بزرگی است.

استاندار زنجان،با بیان اینکه این استان در اجرای سیاست های دولت در حوزه مسکن عملکرد خوبی داشته است،گفت: زنجان در ردیف سه استان برتر کشور در ساخت واحدهای مسکونی قرار دارد.

افشارچی تاکید کرد: زنجان در واگذاری زمین به خوبی عمل نکرده است و در سیاست های ابلاغی شورای مسکن کشور بر تامین زمین برای مسکن حمایتی دولت، نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت از ظرفیت روستاها استفاده شده است و ما نیز می توانیم از ظرفیت روستاهای واقع در حاشیه و حریم شهرها استفاده کنیم.

وی افزود: به همین منظور الحاق زمین ۱۱۶ هکتاری خریداری شده در غرب زنجان در مجاورت روستای کوشکن در کارگروه مربوط تصویب شد تا به صورت ناحیه منفصل شهری به محدوده مصوب روستای مذکور الحاق شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این خصوص همراهی و همکاری لازم را دارد و الحاق این اراضی از دو مسیر و با همکاری جهاد کشاورزی استان در حال انجام است و در مدت ۱۰ روز آینده فراخوان واگذاری اراضی آن داده خواهد شد.

افشارچی گفت: این استان برنامه های دیگری در خصوص سایر حریم شهرها دارد و با انجام این کارها بخشی از تعهدات در خصوص مسکن ملی محقق خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha