۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
ادعای رویترز درباره مفاد قطعنامه پیشنهادی تروئیکا علیه ایران

ادعای رویترز درباره مفاد قطعنامه پیشنهادی تروئیکا علیه ایران

قطعنامه پیشنهادی تروئیکا از رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد که گزارش جامع‌تری را از فعالیت‌های اتمی ایران ارائه دهد.

به گزارش بازار، خبرگزاری رویترز در گزارشی ادعایی، با اشاره به توزیع پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی تروئیکای اروپایی در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین نوشت که این قطعنامه، تهدیدی برای ارجاع پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل نیست.

رویترز که پیشتر در گزارشی از مخالفت ایالات متحده آمریکا با قطعنامه پیشنهادی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران خبر داده بود، به نقل از سه دیپلمات اروپایی ادعا کرد که پیش‌نویس این قطعنامه بین ۳۵ عضو شورای حکام توزیع شده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد اروپایی، نوشت: «ما آمریکایی‌ها را تحت فشار قرار داده‌ایم اما آنها همچنان گمان می‌کنند که نباید کاری برای تشدید تنش با ایران انجام داد. اما این سیاست تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است و ما معتقدیم که اکنون باید سرسختی خود را نشان دهیم.»

به نوشته رویترز، قطعنامه پیشنهادی تروئیکا از رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد که گزارش جامع‌تری را از فعالیت‌های اتمی ایران ارائه دهد.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • انسانم آرزوست IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 0
      تروئیکای اروپا برای اینکه بیکار نباشه بهتره اسرائیل رو که بارها کشورهای دیگر رو و از جمله تهدید اتمی ایران را قطعنامه صادر کنه . البته این قطعنامه ها همگی بی خاصیت و روی کاغذ هستند چون عملا عامل بازدارندگی ندارند . اسرائیل کلا آمریکا و اروپا رو پشیزی ارزش قائل نیست .