۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
از آبرسانی به ۳۸۱ روستا تا اختصاص  ۴۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل فاز یک رینگ آب شهری یزد
دستاوردهای ماندگار دولت در حوزه آب و فاضلاب یزد؛

از آبرسانی به ۳۸۱ روستا تا اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل فاز یک رینگ آب شهری یزد

یزد- مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از پنج مصوبه حاصل سفرهای رئیس جمهور شهید در حوزه آب و فاضلاب استان به عنوان دستاورهای ماندگار یاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب، جلال علمدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی به خدمات ارزشمند دو دوره سفر ایشان به استان یزد اشاره کرد و گفت: در این سفرها در مجموع هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه آب و فاضلاب استان یزد در حال اجرا و تکمیل است.

او با بیان اینکه آبرسانی به مناطق مختلف کشور محور برنامه‌های دولت سیزدهم است، افزود: اختصاص مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های آبرسانی به ۳۸۱ روستای سطح استان از محل اعتبارات محرومیت زدایی از سوی وزارت نیرو به عنوان خدمتی ماندگار با تدبیر شهید خدمت در ذهن مردم این دیار ثبت شد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد به طرح عظیم جهاد آبرسانی با هدف رفع محرومیت زدایی در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر قرارداد دوم محرومیت زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به مبلغ هفت هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به ۸۴ روستا در سطح استان منعقد و قرارداد به قرارگاه ابلاغ شده است.

علمدار اظهار داشت: اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی خط انتقال آب اشکذر از دیگر مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان یزد است که از محل طرح تنش آبی ابلاغ و در حال خرید بخشی از لوله مورد نیاز خط انتقال این شهر هستیم.

او اختصاص مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز یک رینگ آب شهری یزد را از جمله مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به یزد عنوان کرد و گفت: فاز اول رینگ شامل ۳۳ کیلومتر خط آبرسان، ۷۰ هزار متر مکعب مخزن و یک باب ایستگاه پمپاژ است که اجرای حدود ۲۹ کیلومتر خط انتقال آن به اتمام رسیده و حدود ۴ کیلومتر آن در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه فاز یک رینگ شهر یزد حدود ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: در این طرح ۲۰ هزار متر مکعب مخزن احداث شده و دو باب مخزن ۴۰ هزار متر مکعبی و ۱۰ هزار متر مکعبی نیز در حال ساخت می باشد.
علمدار افزود: تکمیل تاسیسات فاضلاب ندوشن و فاضلاب روستای آسفیج از توابع بهاباد با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی طرح فاضلاب روستایی در سال ۱۴۰۱ از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور شهید در حوزه فاضلاب است.

او میزان تولید پساب تصفیه خانه ندوشن را ۵۰۰ هزار لیتر در شبانه روز اعلام کرد و اظهار داشت: پروژه فاضلاب ندوشن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، شامل ۲۷ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و پنج کیلومتر خط انتقال است که صددرصد اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه فاضلاب آسفیج خبر داد و تصریح کرد: این تصفیه خانه با هزار متر خط انتقال و ۹ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب، ۲۱۰ هزار لیتر در شبانه روز پساب را تصفیه می نماید و قادر است این میزان را تا ۴۰۰ هزار لیتر در شبانه روز افزایش دهد.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha