۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
۱۲ مرکز خرید تضمینی گندم در یزد را انجام می‌دهند| پیش‌بینی خرید ۵ هزار تن گندم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد:

۱۲ مرکز خرید تضمینی گندم در یزد را انجام می‌دهند| پیش‌بینی خرید ۵ هزار تن گندم

یزد- حاتمی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پیش‌بینی می شود امسال، از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده، بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان خریداری شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی یزد، محمد علی حاتمی زاده در جلسه کارگروه هماهنگی برداشت و خرید تضمینی گندم یزد گفت: پیش‌بینی می شود امسال، از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده، بیش از پنج هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان خریداری شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته هشت هزار و ۵۵۰ تن گندم مازاد بر مصرف به ارزش هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد دلیل پیش بینی کاهش تحویل گندم مازاد کشاورزان را محدودیت منابع آب تخصیصی به گندمکاران و به تبع آن کاهش سطح زیر کشت این محصول بیان کرد.

وی افزود: مراکز خرید و دستگاه‌های ذیربط آمادگی لازم برای خرید محصول گندم مازاد کشاورزان را دارند و هیچ مشکلی در زمینه خرید گندم در استان وجود ندارد.

حاتمی زاده تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۷۵۰ تن بذر گواهی شده مادری و پرورشی تولید و بین گندمکاران استان توزیع شده است.

به گفته این مقام مسئول، مقرر شد ۱۲ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، مروست و بهاباد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کنند.

کد خبر: ۲۸۹٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha