۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
ادامه نظارت دولت بر سرخابی‌ها تا پایان پرداخت اقساط
رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد

ادامه نظارت دولت بر سرخابی‌ها تا پایان پرداخت اقساط

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه هرگونه تغییر در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس باید به تأیید سازمان خصوصی‌سازی برسد، گفت: ما چیزی تحت عنوان بازگشت به دولت در قرارداد نداریم.

به گزارش بازار، ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به سؤالی درخصوص شرایط و بندهای نظارتی که در قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود دارد گفت: در بحث واگذاری‌ها، دوره دریافت اقساط و مطالبات دوره نظارتی سازمان خصوصی‌سازی و دولت نیز هست. تلاش ما این است که کمک کنیم تا امر واگذاری به‌صورت صددرصدی محقق شود، اما اینکه مالکین جدید باید در مدیریت باشگاه‌ها شرایطی را در نظر بگیرند که یک حرکت رو به رشد را شاهد باشیم، مورد تأکید و تذکر ما در خصوص همه شرکت‌های واگذارشده یا در لیست واگذاری بوده است، این باشگاه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: در قرارداد نیز کاملاً مشخص و با صراحت مواردی که باید موردنظر مالکین جدید باشد تعیین شده است. بنگاه‌هایی که وارد خرید این دو باشگاه شدند به‌لحاظ توان مالی، فنی و مدیریتی مجموعه‌های قابلی در حوزه‌های اقتصادی هستند. در زمان حاضر خبرهای خوبی هم داریم و تلاش مالکین جدید این است که این دو باشگاه سبب افتخار ورزش کشور باشند.

اتمام دوره نظارت سازمان خصوصی‌سازی بر سرخابی‌ها با تسویه مالی
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به سؤالی در مورد مفاد نظارتی که در قرارداد فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار گرفته است، گفت: به‌طور مثال هرگونه تغییر در هیئت مدیره باید به تأیید سازمان خصوصی‌سازی برسد چرا که تغییرات باید به ثبت و اطلاع سازمان برسد. دریافت هرگونه دریافت تسهیلات بانکی نیز باید با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود.

ضمن اینکه هرگونه افزایش سرمایه باید با توافق سازمان خصوصی‌سازی انجام شود، همچنین اگر بخواهند دارایی‌های دو باشگاه را کم یا زیاد کنند باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشند. ما افزایش بهره‌وری و بهبود وضعیت دو باشگاه را با چند شاخص دنبال می‌کنیم. دوره نظارتی ما شامل ۱۲ دوره ۶ماهه است.

وی تأکید کرد: با وجود این، اگر مالکین بیایند و همین فردا مبلغ اقساط خود را تسویه کنند، دوره نظارتی سازمان خصوصی‌سازی نیز خاتمه پیدا می‌کند.

بازیان در خصوص اینکه آیا شروطی برای بازگشت این دو باشگاه به دولت در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: ما چیزی تحت عنوان بازگشت به دولت در قرارداد نداریم.

انتشار جزئیات گزارش عملکرد ۵۴هزارمیلیاردتومانی مولدسازی در آینده
وی در پاسخ به سؤالی در مورد شفاف‌سازی عملکرد ۵۴ هزار میلیارد تومانی مولدسازی دارایی‌های دولت که به‌گفته وزیر اقتصاد، تنها ۷ هزار میلیارد تومان آن وارد خزانه شده است و مابقی با پیمانکاران تهاتر شده است، گفت: در حال آماده‌سازی گزارش کامل مولدسازی و آن چیزی که در دستگاه‌های ملی و استانی رخ داده است هستیم که مربوط به عملکرد سال گذشته است، به‌زودی این گزارش را رسمی خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha