۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
عمده‌ترین مقصد صادراتی لوازم‌خانگی ایران، کشورهای عراق و افغانستان است
معاون وزیر صمت:

عمده‌ترین مقصد صادراتی لوازم‌خانگی ایران، کشورهای عراق و افغانستان است

معاون وزیر صمت گفت: بالاترین حجم صادراتی در گروه لوازم‌خانگی، ابتدا مربوط به یخچال‌فریزر و پس از آن ماشین‌های لباسشویی اختصاص دارد که عمده‌ترین مقصد صادراتی آن کشورهای عراق و افغانستان هستند.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران در نشست تخصصی برند گفت: سال گذشته تاکنون مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده و تولیدکنندگان هم به دلیل رقابت با قاچاق و کاهش قدرت خرید مردم، بیشتر به دنبال کاهش قیمت تمام شده هستند.

او افزود: در حال حاضر جزو ۱۰ تولیدکننده سایدبای‌ساید در سطح جهان هستیم که پیشرفت و تکنولوژی خوبی حاصل شده است، همچنین در برخی گروه‌های کالایی مثل کولر گازی، ظرفشویی، ماکروویو و لوازم خانگی کوچک هم یا تولید محدود بود یا تولید نداشتیم، اما در حال حاضر جهش‌های چند برابری در تولید این گروه‌های کالایی داشتیم و عمق تولید هم بیشتر شده است.

او گفت: در حال حاضر بالاترین حجم صادراتی در گروه لوازم‌خانگی، ابتدا مربوط به یخچال‌فریزر و پس از آن ماشین‌های لباسشویی اختصاص دارد که عمده‌ترین مقصد صادراتی آن عمدتا کشورهای عراق و افغانستان هستند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: نیاز کشور بسته به گروه‌های کالایی تفاوت دارد. برای مثال در حوزه تلویزیون تولید کشور در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه بوده، اما همچنان عدد قابل توجهی، یعنی حدود ۹۰۰ هزار تلویزیون به صورت قاچاق وارد کشور شده است. این وضعیت نشان می‌دهد که همچنان نیاز کشور بیش از تولید است یا هنوز نتوانستیم سطح انتظار بخشی از مشتریان را تامین کنیم.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha