۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
نفت سپاهان فروش و تولیدات خود را افزایش داد| تلاش برای تعادل بین عرضه و تقاضا  در بازار روغن موتور
تولید روغن موتور دیزلی حدود ۲ برابر شد

نفت سپاهان فروش و تولیدات خود را افزایش داد| تلاش برای تعادل بین عرضه و تقاضا  در بازار روغن موتور

گزارش های کدال می گوید: مقدار فروش روغن موتور بنزینی نفت سپاهان با ۱۹۴۵ تن افزایش از ۳۱۶۷ تن در فروردین به ۵۱۱۲ تن در اردیبهشت رسیده؛ رشد در فروش باعث شده که درآمدهای این شرکت رشد خوبی کند.

بازار؛ گروه آب و انرژی: صورت های مالی منتشر شده در کدال نشان می دهد که شرکت نفت سپاهان در یک ماه منتهی به پایان اردیبهشت حدد ۳۴۱۵ تن روغن موتور بنزینی تولید کرده است. این در حالی است که مقدار تولید این شرکت در فروردین ۳۳۴۷ تن گزارش شده بود که نشان دهنده رشد حدود ۶۸ تنی تولید در اردیبهشت است.

هم زمان با افزایش تولید، میزان فروش این شرکت هم در سطح بازار به طور چشم گیری افزایش یافته است. آمارها حاکی از این است که مقدار فروش این شرکت با حدود ۱۹۴۵ تن افزایش از ۳۱۶۷ تن در فروردین به ۵۱۱۲ تن رسیده است. این رشد در فروش باعث شده که درآمدهای این شرکت هم رشد خوبی را تجربه کند. جالب است که بدانید مبلغ حاصل شده از فروش روغن موتور بنزینی این روغن موتور ساز بزرگ در اردیبهشت ۲۸۴ میلیارد تومان بوده؛ حال آنکه درآمد حاصل از فروش این محصول در فرودین تنها ۱۷۲ میلیارد تومان گزارش شده بوده است.

از ابتدای سال مالی تا حالا در مجموع ۷۲۴۸ تن روغن موتور بنزینی توسط این پالایشگاه تولید شده ومجموع فروش آن ۱۰۳۱۳ تن بوده است. نرخ فروش این محصول آنگونه که در کدال آمده حدود ۴۸ میلیون تومان و مبلغ حاصل از فروش آن نیز ۴۹۵ میلیارد تومان بوده است

جالب است که بدانید از ابتدای سال مالی تا حالا در مجموع ۷۲۴۸ تن روغن موتور بنزینی توسط این پالایشگاه تولید و مجموع فروش آن ۱۰۳۱۳ تن بوده است. نرخ فروش این محصول آنگونه که در کدال آمده حدود ۴۸ میلیون تومان و مبلغ حاصل از فروش آن نیز ۴۹۵ میلیارد تومان بوده است.

تولید روغن موتور دیزلی حدود ۲ برابرشد

البته رشد تولید و فروش تنها به روغن موتور بنزینی محدود نشده و تولیدات روغن موتورهای دیزلی هم نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس آنچه اعلام شده تولید روغن موتور دیزلی نفت سپاهان در اردیبهشت به حدود ۵۴۱۶ تن رسیده این حالی است که این شاخص در فروردین حدود ۲۴۳۳ تن بوده است. هم زمان با رشد تولید مقدار فروش روغن موتورهای دیزلی هم از ۲۳۶۸ تن در فرودین به ۴۴۵۴ تن در اردیبهشت رسیده است

بر اساس آنچه اعلام شده تولید این محصول در ادردیبهشت به حدود ۵۴۱۶ تن رسیده این حالی است که این شاخص در فروردین حدود ۲۴۳۳ تن بوده است. هم زمان با رشد تولید مقدار فروش روغن موتورهای دیزلی هم از ۲۳۶۸ تن در فرودین به ۴۴۵۴ تن در اردیبهشت رسیده است.

لازم به یادآوری است که از ابتدای سال مالی تا ۳۱ اردیبهشت ۷۲۹۰ تن روغن موتور دیزلی تولید و ۸۳۶۱ تن هم به فروش رفته است.

ارزان فروشی در نفت سپاهان

اما نکته جالب عملکرد این روغن موتور ساز بزرگ کشور، کاهش قیمت محصولات این شرکت است. برخلاف بسیاری از مجموعه ها که قیمت محصولات خود را افزایش می دهند، نفت سپاهان در اردیبهشت ماه قیمت روغن موتور دیزلی خود را کاهش داده و این خبری خوش برای مشتریان این محصولات است.

کدال می گوید که نرخ فروش این محصول از حدود ۴۲.۱۸ میلیون تومان به حدود ۴۰ میلیون تومان(۳۹.۹ میلیون) کاهش یافته است. البته با توجه به افزایش تولید، درآمدهای حاصل از فروش روغن موتور دیزلی نفت سپاهان در اردیبهشت ماه شرایط بهتری را تجربه کرده و از ۹۹ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان در فروردین به ۱۰۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومان افزایش یافته است.

مقدار تولید سایر روغن های موتوری این شرکت در دو ماهه نخست امسال۲۶۱۱ تن و مقدار فروش آن ۱۸۱۹ تن و مبلغ حاصل از فروش آن نیز ۸۲.۶ میلیارد تومان گزارش شده است.

لازم به یادآوری است که مقدار تولید سایر روغن های موتوری هم در دومین ماه سال حدود ۲ برابر شده است. طبف گزارش کدال مقدار تولیدات این محصولات در فروردین تنها ۷۸۰ تن و فروش آنها ۷۷۸ تن بوده است. حال آنکه مقدار تولید در اردیبهشت ۱۶۱۱ تن و مقدار فروش هم به ۱۹۲۸ تن رسیده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha