۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
آمار جمعیت جامعه عشایری کشور باید به‌روزرسانی شود
رئیس سازمان امور عشایر ایران:

آمار جمعیت جامعه عشایری کشور باید به‌روزرسانی شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران بر به‌روزرسانی آمار جمعیت جامعه عشایری کشور تاکید کرد و گفت: این امر انجام برنامه‌ریزی دقیق‌تر و ارائه خدمات بهتر به عشایر را در پی خواهد داشت.

به گزارش بازار، شایان نادری در نخستین گردهمایی مدیران ستادی و استانی امور عشایر کشور در سال ۱۴۰۳، با تاکید بر بروزرسانی و شفاف‌سازی آمار جمعیت جامعه عشایری کشور، اظهار داشت: شفاف شدن آمار منجر به درک بهتر وضعیت واقعی زندگی جامعه عشایری و برنامه‌ریزی دقیق‌تر و ارائه خدمات بهتر به عشایر واقعی می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: باید به عشایر واقعی خدمات بدهیم و کسی که از جامعه عشایری نیست نباید از خدماتی که حق عشایر واقعی است برخوردار شود.

نادری با اشاره به اهمیت انجام پروژه‌های مطالعاتی در حوزه عشایر، گفت: خروجی پروژه‌های مطالعاتی در حوزه عشایر باید دقیق و شفاف و با برش استانی باشد و بدانیم یک پروژه مطالعاتی از چه نقطه‌ای آغاز شده و به کجا رسیده‌ایم و لازم است دفتر مطالعات سازمان به صورت منسجم در جهت انجام پژوهش‌های راهبردی گام بردارد.

وی اظهار داشت: مدیران باید برای آشنایی با سیاست‌ها، برنامه‌ها و راهبردهای سازمان، شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی سازمان را با دقت مطالعه و از سیاست‌های ابلاغی تبعیت و آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به شروع کار مجلس دوازدهم، تاکید کرد: مدیران امور عشایر در استان‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به جامعه عشایری باید به صورت مستمر با نمایندگان مجلس در تعامل باشند و آنها را در جریان فعالیت‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به انتصاب‌های جدید در سازمان، بر لزوم تلاش مضاعف توام با دقت در انجام کارها و هماهنگی بیشتر با سیاست‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و ایجاد تحول در رویه‌ها برای عملکرد بهتر در ارائه خدمات به جامعه عشایری تاکید کرد.

نادری خطاب به مدیران با بیان این که تکالیف زیادی در خدمات‌رسانی به جامعه عشایری داریم، افزود: با بررسی عملکرد چند استان به این نتیجه رسیدیم که نیازمند تغییر رویه در اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی در مناطق عشایری هستیم.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از هرگونه مفسده، باید پروژه‌های عمرانی به ‌صورت قانونی و از طریق سامانه به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha