۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
نکات مهم در مشاوره ساخت و بازسازی ویلا

نکات مهم در مشاوره ساخت و بازسازی ویلا

بازسازی ویلا به فرآیندی گفته می‌شود که ساختار قدیمی ویلا را با استفاده از مصالح و متریال جدید تغییر می‌دهند.

نکات مهم در مشاوره ساخت و بازسازی ویلا

بازسازی ویلا به فرآیندی گفته می‌شود که ساختار قدیمی ویلا را با استفاده از مصالح و متریال جدید تغییر می‌دهند. در حقیقت، اقداماتی که جهت احیای ساختمان قدیمی انجام می‌شود را بازسازی می‌گویند. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با قدیمی شدن بنای ویلای خود تصمیم به فروش آن داشته باشید، اما خاطرات شیرینی که در آن مکان دارید اجازه این کار را به شما نمی‌دهد؛ در همین راستا بازسازی ویلا می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

برای احیای ساختمان قدیمی نکات خاصی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن می‌توانید پروسه بازسازی را از مرحله صفر تا صد با آسودگی خاطر انجام دهید. در برخی شرایط نیز با توجه به محدودیت بودجه و یا حفظ نوستالژیک ترجیح می‌دهید که تغییر را تنها در برخی قسمت‌های ویلا اعمال کنید؛ به همین جهت ما در ادامه نکات مهم که در مشاوره ساخت و بازسازی وجود دارد را بررسی کرده‌ایم تا با اطلاعاتی کامل و کمترین هزینه ویلای خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید.

موارد مهم هنگام بازسازی ویلای قدیمی

مهم‌ترین مواردی که در بازسازی بنای قدیمی در نظر گرفته می‌شود، تاریخ دقیق ساخت آن بوده که به مهندسان کمک می‌کند تا برآورد دقیقی از وضعیت ویلا به دست آورند؛ به‌ عنوان مثال ویلاهایی با قدمت زیاد نیازمند تأسیسات الکتریکی، مکانیکی، مقاوم‌سازی سازه، ایجاد کانال و سیستم‌های جدید آبرسانی هستند، اما در شرایطی که تأسیسات ویلا و زیرساخت‌ها به صورت کامل باشد تنها تعمیرات جزئی لازم است و بیشتر تمرکز بر المان‌های معماری، نما بنا و محوطه‌سازی خواهد بود.

در مرحله بعدی پس از اینکه قدمت ویلا مشخص شد بایستی نقشه‌ای دقیق تهیه کرد و در مورد تغییرات لازم، بررسی‌های مورد نیاز انجام شود. همچنین، فضاسازی‌های جدید و پلان اجرایی باید توسط مهندسین ترسیم شود. دقت داشته باشید که مرحله مشاوره و ترسیم نقشه مطابق با سلیقه کارفرما از مهم‌ترین موارد قبل از شروع کار و بازسازی به حساب می‌آید؛ به همین دلیل در این مرحله توجه کافی را به کار ببرید.

مراحل ساخت و بازسازی ویلا

جهت اجرای حرفه‌ای و تغییرات اصولی بایستی مشاوره لازم با تیم حرفه‌ای انجام شود تا بتوانید قبل از شروع پروژه از نیازها و تغییرات مطلع شده و تمام مراحل را با اصول پیش ببرید. در ادامه مراحل بازسازی و ساخت را به صورت اصولی و به ترتیب آورده‌ایم:

  1. همان‌طور که در قسمت قبل ذکر شد، در هنگام ایجاد تغییر و بازسازی ویلا وضعیت ساختاری و ایستایی مورد بررسی قرار گرفته و عناصر سازه تقویت می‌شود. این عمل جهت برقراری امنیت ساختمان صورت می‌گیرد؛ چراکه ساختمان‌های قدیمی دیوار باربر دارند و بایستی مکان آن شناسایی شده و تخریب ویلا به شکلی انجام شود که قسمت‌های حساس و مواردی که در معرض خطر هستند با حفاظ‌بندی درست با مشکل مواجه نشوند.

  2. اکثر ساختمان‌های قدیمی نم‌دار بوده و مرطوب هستند؛ به همین دلیل در هنگام بازسازی عایق رطوبتی را در تراس‌، بام و فضاهایی که در معرض رطوبت و شستشو هستند قرار می‌دهند؛ در واقع عایق‌کاری کاملاً مطابق با تغییرات اجرا می‌شود.

  3. یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در بازسازی خانه‌ها بایستی تغییر کند سیم‌کشی، لوله‌کشی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بوده که با توجه به معماری جدید و سبکی که برای بازسازی در نظر دارید قابل اجرا خواهد بود.

  4. اگر سبک خانه خود را به شکل نوین و مدرن انتخاب کرده‌اید، لازم است نورپردازی مناسبی نیز به کار ببرید تا فضای داخلی و محوطه ویلا دلنشین باشند.

  5. در فضای داخلی ویلا نیز تخریب دیوارهای محصورکننده، ایجاد فضاهای کاربردی، به‌کارگیری پارتیشن سبک جهت تزئینات و در نهایت ایجاد فضایی روشن و دلباز به‌ عنوان اصلی‌ترین بخش بازسازی در نظر گرفته شود.

  6. خانه‌های ویلایی قدیمی در اکثر موارد تعداد پنجره‌های بسیار کمی دارند و به همین علت فضا کاملاً تاریک و دلگیر است؛ برای اجرای مدرن در اکثر موارد درب و پنجره‌ها را تعویض می‌کنند. همچنین در معماری مدرن طرح خانه ویلایی به شکلی خواهد بود که فضایی دلباز را به ارمغان آورد.

  7. یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در مشاوره ساخت و بازسازی ویلا مورد توجه قرار می‌گیرد، نمای ساختمان است که بایستی متناسب با سبک انتخاب شده باشد؛ به ‌عنوان مثال نمای شیشه‌ای یکی از جدیدترین نماها محسوب می‌شود که فضایی بی‌نهایت شیک، ساده و پرطرفدار را ایجاد می‌کند تا بتوانید از نور طبیعی استفاده کنید. از دیگر مزایای این نما می‌توان به عایق‌بندی گرما و صدا اشاره کرد.

  8. در قسمت داخلی خانه نیز می‌توان از سقف‌های کاذب استفاده کرد؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید سقف بناهای قدیمی بلند بوده و امکان اجرای سقف کاذب به راحتی وجود دارد.

پس از انجام مراحل بالا لازم است مواردی مانند کف‌پوش، کابینت، کمد و... تعویض شود و همچنین با رنگ‌آمیزی دیوار بازسازی به شکل کاملی به اتمام برسد.

نکات مهم در مشاوره ساخت و بازسازی ویلا

برای مشاوره ساخت ویلا و انجام مراحل بازسازی به کجا مراجعه کنم

نکته مهم و قابل توجه در بازسازی ویلا و انجام تمام مراحل این است که بایستی سراغ یک تیم حرفه‌ای بروید تا در مرحله اول تمام مشاوره‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند. در چنین شرایطی می‌توانید با محاسبه دقیق قیمت طراحی ویلا و همچنین تغییرات لازم در پیشبرد پروژه مسیر مناسبی را پیش ببرید. خوشبختانه شرکت مهندسی نما دیزاین به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه ساخت، بازسازی و تهیه متریال مورد نیاز می‌تواند در بازسازی ویلا به شما کمک کند. در این مجموعه تیمی حرفه‌ای در تمام مراحل پروژه در کنار شما است تا خدمات معماری، مشاوره، تهیه متریال، اجرای مراحل نما و بازسازی را به شکل کامل انجام دهند.

بد نیست بدانید که تیم نما دیزاین پروژه‌های موفقیت‌آمیزی را در طی 10 سال سابقه پیمانکاری خود به ثبت رسانده است و شما نیز می‌توانید با بررسی پروژه‌ها با خیالی آسوده ویلای قدیمی خود را به دست این مجموعه بسپارید. قابل ذکر است که در این شرکت اجرای انواع نمای خشک، اسپایدر، کرتین وال، کامپوزیت و... به صورت کاملاً تخصصی انجام می‌شود؛ از این ‌رو گزینه ایده‌آلی برای اجرای نمای خارجی نیز به حساب می‌آید. برای شروع همکاری کافی است با مشاوران و کارشناسان مجموعه تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره‌مند شده و بهترین راه‌کار را برای بازسازی ویلا از مرحله صفر تا صد به کار ببرید.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha