۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
تحویل بار یا مسافر به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع است
مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی:

تحویل بار یا مسافر به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع است

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بر اساس قانون تحویل بار یا مسافر و یا ارائه هرگونه خدمات به دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع است.

به گزارش بازار، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بر اساس ماده ۴۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث که ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ تصویب شد دادن هرگونه بار و مسافر از طریق شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل بار و مسافر درون و برون شهری به وسایل نقلیه‌ای که فاقد بیمه شخص ثالث هستند ممنوع است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور مسئول نظارت بر اجرای این بند قانونی هستند و در صورتی که شرکت، موسسه و یا مجموعه‌ای اقدام به دادن بار و مسافر به وسیله نقلیه فاقد بیمه شخص ثالت کند از یک ماه تا یک سال باید تعلیق پروانه شوند و در صورتی که برای بار چهارم این موضوع ثبت و مستند شود به حکم قانون آن شرکت یا موسسه متخلف باید به شکل کلی مجوزش لغو شود.

قمصریان همیچین می‌گوید: قاعدتا دستگاه‌های ناظر از برخوردهای خود در این زمینه باید آمار دهند، اما کلیت آنچه مشخص است، این است که ما در این حوزه خیلی شاهد عملکرد شاخص و قابل توجهی نبودیم و آمارهایی که از سمت ستاد سوخت اعلام می‌شود نشان می‌دهد در این بخش هم اقدامات ضعیف است. از این جهت که اعلام شد حدود ۳۰۰ هزار وانت فاقد بیمه شخص ثالث در کشور داریم. همچنین ستاد سوخت چند وقت گذشته آمار تاکسی‌های زرد و سبز فاقد بیمه شخص ثالث را اعلام کرد که عدد قابل توجهی بود. در نهایت از بخش‌های مسئول انتظار می‌رود بنابر تاکید قانون بر حسن اجرای این بند قانونی دارای اهمیت توجه و نظارت کافی را داشته باشند.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha