۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
دانشگاه علوم پزشکی و کارخانه تولید روغن خوراکی داتیس یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
با هدف بهبود سلامت جامعه؛

دانشگاه علوم پزشکی و کارخانه تولید روغن خوراکی داتیس یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

یزد- تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی یزد با واحد تولید روغن خوراکی داتیس با هدف بهبود سلامت جامعه با آشنایی با روغن سالم برای تغذیه منعقد شد.

به گزارش بازار، «امین صالحی» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه با واحد تولید روغن خوراکی داتیس در استان افزود: دانشگاه خود را موظف به همکاری با صنعت در راستای کمک به بهبود سلامت جامعه می‌داند و تاکنون بیش از ۱۶ طرح تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه روغن های خوراکی در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هشت طرح از مجموع طرح‌های مذکور در واحد یاد شده انجام شده است، اظهار کرد: این طرح ها در زمینه بهداشت، ایمنی مواد غذایی، اثر روغن بر سلامتی و مقایسه روغن های مخلوط با سایر روغنها انجام شده است.

صالحی ابرقوئی تصریح کرد: طرح‌های متعدد تحقیقاتی در قالب ارتباط صنعت با دانشگاه در زمینه های مختلف چون محصولات مواد غذایی، پسماند، آلودگی زیست محیطی در استان انجام شده است.

وی از طرح تحقیقاتی این واحد در زمینه مخلوط کردن روغن بنه با سایر روغن‌های مرسوم خبر داد و گفت: اکنون این طرح در مرحله تجزیه و تحلیل نتایج این پژوهش قرار دارد.

وی با بیان ۲۵ تا ۳۵ درصد انرژی بدن از طریق روغن تامین می‌شود، گفت: بهترین روغن برای مصارف خانگی روغن زیتون و کانولا است.

عضو هیات علمی دانشگاه نورث فلوریدای آمریکا هم با بیان اینکه چربی ها یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی هستند، گفت: عمده مصرف چربی‌ها از طریق روغنهای خوراکی رخ می دهد و به همین دلیل نیز سلامت این محصولات غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

«علیرضا جهان میهن» با اشاره به دو فاکتور اصلی چربی‌های امگا ۶ و امگا سه در روغن‌ها افزود: هرچند این فاکتورها برای رشد بدن لازم هستند ولی مقادیر بالای مصرف هر یک می‌تواند تبعات و عواقبی برای سلامت انسانها داشته باشد.

«محمدعلی قوه ندوشن» دبیر شورای ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه علوم پزشکی یزد هم با اشاره به نقش مهم ارتباط این دانشگاه با صنعت گفت: دانشگاه آمادگی دارد که با تمام توان در این حوزه با صنایع همکاری داشته باشد.

«سید علی یاسینی» مدیر ارتباط صنعت با دانشگاه این واحد تولیدی روغن خوراکی هم گفت: این واحد تولیدی در سال گذشته از ۱۶ پایان نامه دانشجویی حمایت کرده است .

وی همچنین از همکاری این واحد با دانشگاه در سایر حوزه‌ها مانند ساخت دستگاه‌هایی جهت ارتقای سلامت و کیفیت محصولات خبر داد و گفت: در حالی تولیدات این واحد ماندگاری ۱۳ ساعته دارند اما تحقیقات خود به ماندگاری تا ۴۰ ساعت روغن نیز دست یافته‌ است که امیدواریم با تحقق آن گامی در راستای بهبود وضعیت سلامتی جامعه برداشته شود.

در این نشست تفاهم نامه‌ای بین معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و با این واحد تولیدی مواد خوراکی منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای سیاست کلی نظام و به منظور برقراری ارتباط منظم و سازمان یافته و بهره گیری از توانمندی های علمی ، تحقیقاتی ، مشاوره ای ، فناوری ، دانش بنیان و در راستای بهره‌مندی نظام مند از خرد جمعی امضا شد.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha