۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
پنل‌های خورشیدی به کمک کشاورزان یزدی می‌آیند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد:

پنل‌های خورشیدی به کمک کشاورزان یزدی می‌آیند

یزد- حاتمی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به استفاده کشاورزان یزدی از پنل‌های خورشیدی، گفت: این امر برای جلوگیری از قطعی برق چاه‌های آب در فصول گرم سال صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بازار؛ محمد علی حاتمی زاده، در نشست فوق العاده هماهنگی توسعه پنل های خورشیدی در بخش کشاورزی ضمن بیان اینکه هدف از نصب پنل های خورشیدی معاف کردن کشاورز از قطعی برق است، اعلام کرد در استان یزد حدود ۲۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که تقریبا سه درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه وارد فصل گرما میشویم و ممکن است با توجه به ناترازی در شبکه برق رسانی قطعی برق وجود داشته باشد که در نتیجه، این قطعی مشمول چاههای کشاورزی هم خواهد شد، تصریح کرد پیگیری اجرایی شدن این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی یزد مزایای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را عدم قطعی برق، کسب درآمد، جلوگیری از آسیب به تاسیسات و تجهیزات چاههای کشاورزی، کاهش خسارت به محصولات کشاورزی و همچنین بازگشت سرمایه طی ۴ سال برشمرد.

حاتمی زاده در این نشست عنوان کرد: برگزاری دوره های ترویجی و توجیهی برای تبیین موضوع به صورت ویژه در دستور کار مدیریت ترویج قرار گیرد. همچنین بهره مندی از ظرفیت و اعتبار ائمه جمعه برای توجیه کشاورزان و مردم بسیار تأثیرگذار است.

به گفته این مقام مسئول، یکی از شاخصه های ارزیابی مدیران جهادکشاورزی اجرای طرح پنل های خورشیدی در حداقل ۱۰ درصد از چاه های کشاورزی حوزه فعالیت شان تا شهریور ماه است.

وی با ضروری دانستن ادامه راه رئیس جمهور شهید و دولت مردمی که به پایان عمر چهار ساله خود نرسید، تاکید کرد: برای پیشرفت در بخش کشاورزی، رفاه و معیشت مردم با نهایت دقت و تمام توان تلاش خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیدمحمد میرمهدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      1 0
      سیدمحمد میرمهدی: اگر بالای هرواحد مسکونی یک نیروگاه ۵ کیلووات بالای مساجد، مدارس ،ادارات ، اپارتمانها یک نیروگاه ۲۰ کیلووات ودر مزارع وکارخانه ها نیروگاه خورشیدی تا ۲۰۰ کیلووات نصب میشد نیاز به احداث نیروگاه های بزرگ نبود سرمایه گذاری برای دولت نبود هزینه نگهداری برای دولت نبود درمصرف اب صرفه جویی میشد الودگی هوا نداشتیم پدافند غیر عامل باپراکندگی نیروگاه داشتیم هدررفت انرژی درکارخانه ها وشبکه انتقال نداشتیم تحریم نداشتیم گرفتار نبودیم بافروش برق تولید شده با قرار داد تضمینی به وزارت نیرو درامد پایدار برای واحدهای مسکونی و مراکز غیردولتی داشتیم والان قطب انرژی منطقه بودیم وباتکنولوژی روز تولید برق داشتیم وباصادرات برق حرف اول را میزدیم و میتوانستیم به همه کشورها حتی اروپا برق صادر کنیم برای احداث مزرعه تخریب محیط زیست خواهیم داشت ولی احداث روی بامهااز محیط زیست تخریب شده توسط ساختمان‌ها استفاده بهینه خواهدشد مضافا براینکه با احداث مزرعه نیاز به احداث شبکه میباشد که ۲۰درصد انرژی تولید شده درشبکه مستهلک می‌شود ولی انرژی تولید شده روی بامها بدون هدر رفت به شبکه شهری منتقل میشود
      • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
        0 0
        شما اگه امکانشو دارید برای ریاست جمهوری ثبت نام کنید چون این موضوعاتی که شما گفتید هم هزینه هم همت، مدیریت و نظارت می‌خواهد تا به سر انجام برسد