۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
وزارت اقتصاد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تفاهمنامه همکاری امضا کردند

وزارت اقتصاد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به امضا رسید.

به گزارش بازار، تفاهمنامه همکاری برای تعیین تکلیف طرح های تملک دارایی های سرمایه ای عمرانی نیمه تمام دولت و تجویز تامین مالی طرح های عمرانی نیمه تمام از محل واگذاری تهاتری دارایی های مازاد دولت، عصر امروز (سه شنبه، هشتم خردادماه) به امضای «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و سردار «عبدالرضا عابد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) رسید.

آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) عصر امروز با حضور جمعی از مدیران وزیران اقتصاد و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در وزارت اقتصاد برگزار شد.

«ابراهیم بازیان» سرپرست سازمان خصوصی سازی با تشریح جزئیات این تفاهمنامه گفت: به دلیل انجام تکالیف مقرر در مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه، در زمینه تعیین تکلیف طرح های تملک دارایی‌های سرمایه ای عمرانی نیمه تمام دولت و تجویز تامین مالی طرح های عمرانی نیمه تمام از محل واگذاری تهاتری دارایی های مازاد دولت و همچین واگذاری بخشی از سهام شرکت های در فهرست واگذاری دولت بابت مطالبات قطعی شده پیمانکاران که مراتب آن به تایید خزانه داری کل کشور رسیده، این تفاهمنامه به امضا می رسد.

وی خاطرنشان‌کرد: امضای این تفاهمنامه در راستای استفاده از ظرفیت ها و در مسیر تحقق اراده دولت سیزدهم است.

بازیانابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت های خوبی که در زمینه مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه های عمرانی وجود دارد و همچنین با توجه به املاک مازادی که باید واگذار شد، این تفاهمنامه با سرعت اجرایی شود.

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: اولویت واگذاری نیز تهاتر با پیمانکارانی است که عمده پروژه های نیمه تمام عمرانی را اجرا می کنند.

بازیان با بیان اینکه این روند رویکرد رییس جمهور شهید در حوزه مولدسازی بود، اظهار داشت: ایشان تاکید داشتند که هر چقدر از ظرفیت مولدسازی برای تامین مالی طرح های نیمه تمام استفاده کنیم. به طور قطع، دستاوردها و نتایج خوبی را در خدمت رسانی بهتر و سریعتر به مردم در بخش های مختلف خواهیم داشت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی اضافه‌کرد: این تفاهمنامه، سرفصل جدیدی از تامین مالی پروژه های نیمه تمام و واگذاری بخشی از سهامی خواهد بود که بر اساس تکالیف بودجه بر دوش سازمان خصوصی سازی گذاشته شده است.

سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز در این مراسم گفت: دولت در سفرهای فشرده و به صورت خستگی ناپذیر، کارها را پیش می برد و برای خرسندی مردم و امیدوار کردن آنها، قول ها و وعده هایی داده می‌شد که در حال تحقق است.

وی تصریح‌کرد: رییس جمهور شهید تاکید می کردند به حرفی که به مردم می زنیم باید عمل کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه پیشنهاداتی از سوی دولت آیت الله رئیسی و وزارت اقتصادی برای همکاری در حوزه مولدسازی و اجرای پروژه های ناتمام داده شده است، ادامه داد: برخی تصور می کنند که امضای تفاهمنامه درآمد خالص برای ماست، اما این‌گونه نیست و ما اکثر دارایی و اموال خود را درگیر پروژه ها می کنیم تا تعهدات و قول های خود را اجرا کنیم.

عابد با اشاره به ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: این پالایشگاه توسط قرارگاه ساخته شده و چند سالی است که به بهره برداری رسیده، اما هنوز طلب زیادی از آن داریم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم که به همکاری خود ادامه دهیم و به صورت هم افزا با دولت خدمتگزار کار کنیم، اضافه‌کرد: قرارگاه افتخار دارد که در مدتی که در خدمت دولت سیزدهم بوده به عنوان یک خدمتگزار با همه توان فعالیت داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ابراز امیدواری کرد قول‌هایی که دولت آیت الله رئیسی داده که مسئولیت اجرای آنها بر عهده ماست را بتوان به سرعت راه اندازی کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha