۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری منابع ورودی صندوق توسعه ملی در دولت سیزدهم
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری منابع ورودی صندوق توسعه ملی در دولت سیزدهم

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: منابع ورودی صندوق توسعه ملی به طور متوسط سالیانه ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافت و بیش از ۴ میلیارد دلار از مطالبات صندوق وصول شد.

به گزارش بازار، داود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: با تقویت منابع و ذخایر صندوق توسعه ملی با افزایش صادرات نفت و گاز در دولت سیزدهم، منابع ورودی صندوق توسعه ملی به طور متوسط سالیانه ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافت و بیش از ۴ میلیارد دلار از مطالبات صندوق وصول شد.

وی افزود: کل مطالبات وصولی صندوق توسعه ملی تا قبل از دولت سیزدهم ۱.۱ میلیارد دلار بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در توییتی دیگر نوشت: در ۳۱امین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی به تبیین تعاملات سازنده بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و نقش آن در برقراری ثبات پولی، مالی و ارزی پرداختم؛ همچنین ظرفیت‌های قانون برنامه هفتم پیشرفت در ارتقای کارآمدی سیاست‌گذاری پولی و ارزی تبیین شد.

منظور راه‌اندازی سامانه سهامداری بانک‌ها و الزام به واگذاری اموال مازاد، تاسیس شرکت مدیریت دارایی‌ها ذیل صندوق ضمانت سپرده‌ها برای واگذاری اموال مازاد و اجازه ایجاد بانک توسعه ملی و بانک‌های توسعه بخشی را از تدابیر برنامه هفتم پیشرفت در خصوص نظام بانکی اعلام کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha