۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
چرا درخت گردو بار نمی دهد؟

چرا درخت گردو بار نمی دهد؟

یکی از درختان ارزشمند با سوددهی بالا و تجاری درخت گردو است.درختان گردو در سال بیش از ۹ تن باردهی دارند اما برخی از باغداران معترض هستند که درختان آنها بار نمی دهد.

به گزارش بازار، از دلایل عدم باردهی درخت گردو نمی توان تنها به یک علت اکتفا کرد.در این مطلب قصد داریم به بررسی تمامی موارد علت عدم باردهی درخت گردو بپردازیم.

علت عدم باردهی درخت گردو چیست؟

از درختان پربارده با عمر تجاری بلند مدت گردو است که به نقل از منابع معتبر ویکی پدیا و نهالستان نوین گردو می توان گفت درخت گردو قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال را دارد.این درختان در قدیم با میزان باردهی کمتری به باردهی می رسیدند اما با گذشت زمان و تولید انواع نهال گردو پیوندی و اصلاح شده میزان باردهی افزایش و کیفیت محصولات بیشتر شد.

طبق گفته متخصصین کشاورزی از مهم ترین علل عدم باردهی درخت گردو می تواند عدم آگاهی باغداران نسبت به خرید نهال گردو مناسب باشد.در ادامه به نقل از نهالستان نوین گردو می خواهیم به بررسی ۵ علت عدم باردهی درخت گردو بپردازیم.

برای مشاهده و استعلام قیمت نهال گردو روی خرید نهال گردو کلیک کنید.

  • عدم آگاهی در خرید نهال گردو

در هنگام کاشت درخت گردو دو رقم بذری و پیوندی وجود دارد که از لحاظ باردهی و کیفیت متفاوت از یکدیگر هستند.نهال گردو پیوندی با باردهی چند برابری و محصولات یکدست و پربار از گردو بذری برتر است.

ارقام گردو پیوندی شامل نهال های زیر است:

  • گردو چندلر
  • گردو فرنور
  • گردو ژنوتیپ برتر
  • گردو پکان آمریکایی
  • گردو خوشه ای اسرائیلی
  • عدم توجه به اقلیم منطقه

اولین فاکتور مهم در هنگام خرید نهال گردو در نظر گرفتن و سنجیدن شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریاست.اینکه در اقلیم سردسیر هستید یا گرمسیر را در نظر گرفته و با توجه به آن نهال گردو مقاوم به سرما یا گرما را انتخاب کنید.

  • سن باردهی درخت گردو

درختان گردو با توجه به نژادی که دارند در سال های مختلفی شروع به باردهی می کنند.مثلا ارقام نهال گردو پیوندی از سال دوم باردهی نوبرانه را آغاز کرده و در سن ۶ سالگی به بعد به باردهی تجاری می رسد.

این سن باردهی می تواند از ۳ تا ۱۵ سالگی متفاوت باشد.مثلا در ارقام بذری این باردهی در مدت زمان طولانی تری اتفاق می افتد.

  • عدم آبیاری صحیح

آبیاری از عوامل موثر در رشد و به باردهی رسیدن درخت گردو است.آبیاری نهال گردو را منظم و در دوره زمانی مناسب انجام بدهید.درختان گردو بایستی دو بار در هفته آبیاری شوند و با گذشت زمان این آبیاری در فاصله زمانی بیشتری انجام می شود.

کمبود یا عدم آبیاری موجب کاهش بازدهی و حتی خشک شدن درخت گردو می شود.

  • عدم آشنایی با مراقبت های درخت گردو

تنها کاشت درخت گردو برای رسیدن به یک باردهی تجاری کافی نیست و بایستی تمامی پارامترهای موثر در رشد درخت گردو را در نظر داشت.

از مهم ترین این پارامترها می توان به هرس درخت گردو, آبیاری, کوددهی, نوررسانی مطلوب به واسطه فاصله مناسب است.

  • گرده افشان درخت گردو

درختان گردو خودگرده زا نیستند و برای رسیدن به باردهی بایستی در میان هر ۱۰ تا ۱۵ اصله درخت گردو یک گرده افشان مناسب قرار داد.هر گرده زا باید متناسب با نوع رقم نهال گردو باشد.

  • کوددهی درخت گردو

با بررسی خاک می توانید کمبود مواد آلی را تشخیص و با کود مناسب جبران کنید.کودها از عوامل تاثیرگذار در رشد بهتر و بالاتر درخت هستند.

کود آهن, کودهای ریزمغذی, کود حیوانی و ارگانیک در تقویت خاک و رشد بهتر درخت موثرند.زمان مصرف کودها بستگی به سن و نیاز درخت دارد.

سخن آخر چرا درخت گردو بار نمی دهد؟

هر باغداری به امید داشتن یک باغ تجاری استارت راه اندازه باغ گردو را می زند.اما برخی به دلیل عدم آگاهی از احداث باغ گردو با شکست مواجه می شوند.با توجه به این اوصاف بایستی به تمامی فاکتورهای مهم در راه اندازی باغ گردو آگاه باشید تا نتیجه مطلوبی را دریافت کنید.

یکی از مهم ترین دلایل بار ندادن درخت گردو می تواند خرید نهال گردو نامناسب باشد.نهالستان نوین گردو مجموعه تولید و عرضه نهال در کشور با متخصصین با تجربه و مهندسین کشاورزی آماده مشاوره رایگان به مشتریان عزیز است.

تمامی ارقام نهال گردو پیوندی و اصلاح شده با تناژ بار بالا و تضمین کیفیت محصولات از این مجموعه عرضه می شود.باغداران عزیز جهت خرید نهال گردو می توانید با کارشناسان نوین گردو تماس بگیرید.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha