صادرات محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ به ۲.۵ میلیارد دلار رسید
معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی:

صادرات محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ به ۲.۵ میلیارد دلار رسید

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: براساس آمار گمرک، مقدار صادرات محصولات دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش بازار، جواد مشایخ با اشاره به مهم‌ترین اقدام‌ها در حوزه دانش‌بنیان در طول دولت سیزدهم گفت: علم و فناوری باید در مسیر خلق ارزش، ثروت و انتفاع برای آحاد جامعه به‌ کار گرفته شود. عملیاتی‌کردن این مهم، شجاعت بسیاری می‌طلبید، زیرا ما کشوری مبتنی بر منابع هستیم و بیش از ۱۰۰ سال است که استخراج و فروش نفت به رکن اصلی اقتصاد ما تبدیل شده‌ است. در این فضا، عهده‌دارشدن مأموریت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دولت سیزدهم، نشان‌دهنده عزم راسخ و ایمان شهید رئیسی به زیست‌بوم علم و فناوری بود.

وی افزود: به‌دنبال تغییر عنوان معاونت علمی، تغییرات ساختاری به وقوع پیوست و ستادهایی ناظر به این دغدغه جدید، ایجاد و طراحی شد. همچنین جریانات دیگری در حوزه علم و فناوری برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به کمک معاونت علمی آمد که از آن جمله می‌توان به تصویب و ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره کرد. همه این‌ها به پشتوانه حمایت‌های معنوی شهید رئیسی رقم خورده است.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تصریح کرد: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، مقدار صادرات محصولات دانش‌بنیان سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده که حاکی از رشد چندبرابر است و توفیق‌های حاصل‌شده در این زمینه را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha