۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
برنامه‌ریزی برای انجام ۳۰۰ پرواز از فرودگاه نجف و بغداد به ایران
در ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی تصویب شد؛

برنامه‌ریزی برای انجام ۳۰۰ پرواز از فرودگاه نجف و بغداد به ایران

ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی باتوجه‌به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش تعداد زائرین اربعین حسینی، برنامه‌های مختلفی را برای آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم در نظر گرفته است.

به گزارش بازار، سومین نشست ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی برای برنامه‌ریزی مراسم اربعین سال ۱۴۰۳ با حضور و مشارکت اعضا و مدعوین از وزارت راه و شهرسازی و دیگر نهادهای مربوطه برگزار شد.

سید کمال هادیانفر، معاون حمل‌ونقل و رئیس ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به در پیش بودن مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، به مسئولیتی که تمامی دستگاه‌ها در برگزاری هرچه بهتر این مراسم بر عهده دارند، تأکید کرد.

وی در ادامه به اهمیت موضوع حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی ۱۴۰۳ از طریق کلیه بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی پرداخت و انجام صحیح امور و تسهیل ترددها را همراه با تأمین ایمنی و راحتی باتوجه‌به پیش‌بینی افزایش زائران، از ضروریات دانست.

برنامه‌ریزی برای انجام ۳۰۰ پرواز از فرودگاه نجف و بغداد به ایران
در این جلسه همچنین موضوعاتی همچون، پیگیری موضوع تردد خودروهای شخصی ایمن به داخل خاک عراق از ساعت ۵ صبح تا ۵ بعدازظهر در مذاکرات با طرف عراقی، برنامه‌ریزی برای انجام ۳۰۰ پرواز از فرودگاه نجف و بغداد به ایران برای انتقال زائران طبق مذاکرات صورت گرفته با طرف عراقی، پیگیری موضوع پذیرش زائران در پایانه‌های مرزی به‌صورت ۲۴ ساعته به تصویب رسید.

راه‌اندازی اولین خط کشتی خرمشهر- بصره قبل از شروع طرح اربعین
همچنین از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به راه‌اندازی اولین خط کشتی خرمشهر- بصره قبل از شروع طرح اربعین و پیش‌بینی ۲ تا ۳ کشتی مسافری توسط سازمان بنادر و دریانوردی باتوجه‌به آماده بودن زیرساخت حمل‌ونقل دریایی در بصره، تکمیل ۸ پروژه زیرساختی در محورهای مواصلاتی اربعین توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قبل از شروع طرح، برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان داخلی جهت تردد زائران و تسریع در تکمیل پروژه‌های نصب سایبان، روشنایی و مه‌پاش در پایانه‌های مرزی توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد.

از دیگر مصوبات جلسه یاد شده پیش‌بینی قطارهای فوق‌العاده برای زائران از تهران، اصفهان، شیراز و... به مقاصد کرمانشاه و خرمشهر توسط شرکت راه‌آهن ج. ا.ا. ، افزایش ظرفیت بخش هوایی برای انتقال زائران به مقصد شهرهای مرزی ایلام، کرمانشاه و اهواز، تأکید بر ممنوعیت فروش بلیت چارتری از ۱۱ مرداد لغایت ۱۴ شهریور، برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت ۳۶۰۰۰ تاکسی ون توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و انجام صحیح مدیریت زمان سفر و اطلاع‌رسانی مناسب آن به زائران بود.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha