انتقاد اتاق بازرگانی تهران از محدودسازی ثبت سفارش

انتقاد اتاق بازرگانی تهران از محدودسازی ثبت سفارش

رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرده که محدودسازی ثبت‌سفارش مانعی بزرگ در تحقق شعار جهش تولید است.

به گزارش بازار، محمود نجفی عرب در این نامه‌ ۱۰ بندی به عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، با تاکید بر اینکه در مصوبه اخیر این وزارتخانه در خصوص محدود کردن ثبت سفارش واحدهای تولید و بازرگانی قوانین مصرح کشور رعایت نشده، خواستار ابطال این مصوبه شد.

او همچنین این مصوبه را مانعی در جهت تحقق شعار جهش تولید خواند و تاکید کرد که مصوبه یاد شده، سطح مداخلات دولتی در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی را افزایش می‌دهد و بستر گسترش فساد اداری را فراهم می‌کند.

متن کامل نامه را اینجا مشاهده کنید.

گفتنی است اخیرا سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که بر اساس مصوبات جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان اخذ ثبت سفارش جدید صرفا برای واحدهای تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت که برنامه تولید سال ۱۴۰۳ خود را در بخش تجارت داخلی ثبت کرده باشند و این برنامه به تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دفتر تخصصی مربوطه رسیده باشد، امکان پذیر خواهد بود.

بر این اساس امکان اخذ ثبت سفارش جدید برای واحدهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچون گذشته برقرار است، اما اولویت اول با ۷۵۰ کد تعرفه‌ای است که در تامین کالاهای مورد نیاز کشور از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha